Dec 14, 2018 Last Updated 12:47 PM, Dec 11, 2018

PROGRAMI: Najnovije

CRTICA SA CESTE: Pijan za upra…

Čak sedam tisuća kuna stajat će, prema sadašnjem stanju stvari, 40-godišnjaka iz...

Među prometnim prekršajima pre…

Rezultati preventivno represivne akcije pojačanog nadzora vozila i vozača ...

Sindikat biciklista poziva gra…

Zagrebački Advent nadmašio je sva očekivanja i ove godine! No, ponovno slušamo o...

Prednosti i nedostaci kružnih raskrižja

Kategorija: Prometnice

Kružna raskrižja su raskrižja s kombinacijom prekinutog i neprekinutog prometnog toka. Prednost prolaza imaju vozila koja se nalaze u kružnom toku pred vozilima na privozima, budući da ovdje ne vrijedi pravilo ''desne strane''.

Kružna raskrižja omogućuju vožnju smanjenim brzinama i s velikim skretnim kutem prednjih kotača. Vozilo se na ulazu u kružno raskrižje, u slučaju slobodnog kružnog toka, ne treba zaustavljati, već je dozvoljeno smanjenom brzinom ući u kružni tok. Dugim je vozilima dopušteno koristiti i prošireni dio kružnog kolničkog traka (tzv. povozni dio središnjeg otoka). Za pješake i bicikliste vrijede jednaka pravila kao i za druge oblike raskrižja u razini.

Prednosti pred ostalim oblicima raskrižja su:

  • mnogo veća sigurnost prometa (s manjim brojem konfliktnih točaka i sa smanjenim brzinama u kružnom toku) uz manje posljedice prometnih nezgoda (bez čelnih i sudara pod pravim kutem)
  • manja zauzetost zemljišta i troškovi održavanja
  • veća propusna moć raskrižja, uz manje proizvedene buke i štetnih plinova
  • kraće čekanje na privozima (kontinuitet vožnje) i mogućnost propuštanja jačih prometnih tokova
  • dobro rješenje pri ravnomjernijem opterećenju privoza i kao mjera za smirivanje prometa dobro rješenje za slučajeve s više privoza (pet ili više)
  • mogućnost dobrog uklapanja u okolni prostor

Nedostaci kružnih raskrižja su:

  • slabo rješenje za slučaj velikoga prometnog toka sa skretanjem ulijevo (zbog duljih putovanja, s otežavajućim presijecanjima i preplitanjima)
  • s povećanjem broja kružnih prometnih trakova smanjuje se razina prometne sigurnosti
  • veliko, odnosno višetračno kružno raskrižje nije najpogodnije za osobe s posebnim potrebama (slabovidni, invalidi, starije osobe...) odnosno u blizini ustanova za obrazovanje i odgoj (vrtići, škole), zbog kretanja u kolonama, veći broj i širi privozi (ponekad) itd.
  • produljenje putanje pješaka i vozila s obzirom na izravno kanalizirana klasična raskrižja
  • problemi pri većem biciklističkom ili pješačkom prometu, koji presijecaju jedan ili više privoza prema raskrižju

......

izvor: Legac, I.: Raskrižja javnih cesta, (Cestovne prometnice II), Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, 2008.


0
0
0
s2sdefault