Jan 22, 2019 Last Updated 1:35 PM, Jan 21, 2019

PROGRAMI: Najnovije

Bez sigurnosnog pojasa - svaka…

Sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i zračni jastuci su osnovni faktori zaštit...

Pod utjecajem alkohola rizik od nastanka nesreće raste progresivno

Kako alkohol djeluje na percep…

Pod utjecajem alkohola, vozač vrlo brzo prestaje biti svjestan svojih sposobnost...

UDRUGA RODA Zagreb - besplatan…

U nedjelju, 13. siječnja 2019. od 10 do 12 sati u Zagrebu, na parkiralištu MUP-a...

Prvi hrvatski cestoredarstveni propis - "konji uvijek imaju prednost"

Kategorija: Prvi put

U vrijeme kad je u Hrvatskoj bilo samo jedno vozilo, Benz grofa Bombellesa, na snagu stupa „Sbornik zakonah i naredabah valjanih za kraljevine Hrvatsku i Slavoniju za godinu 1900“, naredba broj 58.651 od 8. listopada 1900. o propisima glede vožnje automobil-kolima i motor-koturima na javnim cestama i putovima“. - prvi cestoredarstveni propis u Hrvatskoj.

Iz njega izdvajamodvije zanimljive odredbe - „Brzina vožnje u mjestima ne smije biti veća od one konja u dobrom kasu ili pak "Konji uvijek imaju prednost“ - donešene, vjerojatno po uzoru na Britance.

Po slovu istog Zakona, kad je Ferdinand Budicki ponosno dovezao svoje prvo vozilo u Zagreb 1901. godine, ubrzo je prijavljen zbog kršenja spomenute naredbe o brzini vožnje u naseljenom mjestu!

Početkom 20. stoljeća utvrđuju se prvi međunarodni propisi koji bi ujednačivali prilike na svim cestama. Prva međunarodna Konvencija o cestovnom i automobilskom prometu donesena je u Parizu 1909. , slijedile su je kasnije konvencije u Ženevi 1949., kada je donesen Protokol o signalizaciji na cestama, te potom njegove dopune iz 1968. godine koje je donijela Međunarodna konferencija Organizacije ujedinjenih naroda o prometu na cestama.

Suvremeni sustav prometnih znakova utemeljen je na simbolima, bez uporabi riječi. U konvenciji određene su preporuke da sve države propisuju jednake prometne znakove, te da na prometnim znakovima ne bude riječima ispisanih naredaba ili obavijesti jer ih stranci i nepismeni ljudi ne razumiju.

U Beču je tada usvojen sporazum kojim su ujednačeni nominirali prometni znakovi na međunarodnoj razini, a temelj su rješenja iz europskog sustava prometne signalizacije. Ta konvencija je osnova i za prometne znakove koje rabimo u Hrvatskoj.


0
0
0
s2sdefault