Feb 20, 2019 Last Updated 12:47 PM, Feb 20, 2019

PROGRAMI: Najnovije

NADZOR PROMETA: Rekorder s 3,4…

Rezultati pojačanog nadzora u prometu od od 15. do 18. veljače 2019. godine ...

I pješaci čine prometne prekrš…

Rezultati akcije Zaštita pješaka u Zagrebu

Oprez vozači, oprez pješaci!

Preventivno - represivna akcija "Zaštita pješaka" u Zagrebu

Gume su potrošni dio vozila, a potrošnja ovisi o kvaliteti proizvoda i uvjetima korištenja

Gumu valja mijenjati kad je kada je dubina gazne površine ispod 3 mm
Kategorija: Zanimljivosti

Tehnologija je nemjerljivo napredovala otkako je izumljen automobil i u proizvodnju su uvedene mnoge promjene. Ali jedna stvar ostala je ista - automobilske gume i dalje su crne. Razlog leži u tome jer je čađa i dalje važan i neizostavan dio njihove proizvodnje.

Glavni sastojak u gumama je, naravno, guma (kaučuk), koja je na početku proizvodnje meka i ljepljiva.  

Tijekom vulkanizacije u gumu se dodaje čađa, koja je pretvara čvrstu masu i daje joj čvrstoću. 

Taj je proces osmislio Charles Goodyear 1839. i do danas je osnovna metoda proizvodnja automobilskih guma. 

Iako je moguće vidjeti 'oldtimere' s gumama bijelih rubova, malo je vjerojatno da će se na tržiše uskoro probiti gume svjetlijih boja. Jedan od razloga je svakako i taj što bi zbog prašine i prljavštine s prometnica vrlo brzo postale neugledne. 

Proizvodnja guma različitih boja u današnje je vrijeme svakako tehnički moguća, ali za takvu ideju nema široke potpore. 

*******

Auto gume i sigurnost

Gume su potrošni dio vozila, a potrošnja ovisi o kvaliteti proizvoda i uvjetima korištenja

Dubinu gazne površine treba mjeriti u utoru profila, koji sadrži i "indikator istrošenosti gume". Oni se nalaze obično od 1,6 mm do 2 mm iznad dna utora.

slika:  gumeks.com

Zaustavni put na morkom povećava se obrtnuto proporcionalno s dubinom gazne površine.

Za kontrolu prihvatljive granice sigurnosti, navodimo savjet vodećih europskih proizvođača automobila koji preporučuju da zamijenite gume kada je dubina gazne površine ispod 3 mm. 

 


0
0
0
s2sdefault

Pratite nas; Facebook

Najnovije