Tehnologija je nemjerljivo napredovala otkako je izumljen automobil i u proizvodnju su uvedene mnoge promjene. Ali jedna stvar ostala je ista - automobilske gume i dalje su crne. Razlog leži u tome jer je čađa i dalje važan i neizostavan dio njihove proizvodnje.
Glavni sastojak u gumama je, naravno, guma (kaučuk), koja je na početku proizvodnje meka i ljepljiva.
Tijekom vulkanizacije u gumu se dodaje čađa, koja je pretvara čvrstu masu i daje joj čvrstoću.
Taj je proces osmislio Charles Goodyear 1839. i do danas je osnovna metoda proizvodnja automobilskih guma.
Iako je moguće vidjeti 'oldtimere' s gumama bijelih rubova, malo je vjerojatno da će se na tržiše uskoro probiti gume svjetlijih boja. Jedan od razloga je svakako i taj što bi zbog prašine i prljavštine s prometnica vrlo brzo postale neugledne.
Proizvodnja guma različitih boja u današnje je vrijeme svakako tehnički moguća, ali za takvu ideju nema široke potpore.
*******
Auto gume i sigurnost
Gume su potrošni dio vozila, a potrošnja ovisi o kvaliteti proizvoda i uvjetima korištenja
Dubinu gazne površine treba mjeriti u utoru profila, koji sadrži i "indikator istrošenosti gume". Oni se nalaze obično od 1,6 mm do 2 mm iznad dna utora.

Zaustavni put na morkom povećava se obrtnuto proporcionalno s dubinom gazne površine.
Za kontrolu prihvatljive granice sigurnosti, navodimo savjet vodećih europskih proizvođača automobila koji preporučuju da zamijenite gume kada je dubina gazne površine ispod 3 mm.