velj 2025
ZF LIFETEC Active Heel Airbag dizajniran je za povećanje zaštite od ozljeda na prednjim sjedalima
Crash testovi pokazali su da noge putnika mogu imati nepovoljnu kinematiku nogu kada se sjedalo gurne prema natrag, što se dešava za vrijeme prometnih nesreća. Kako bi se smanjio rizik od ozljeda, aktivni zračni jastuk za petu može podržati funkciju zračnog jastuka za koljena.
Zračni jastuk za koljena nadopunjuje prednji sigurnosni sustav koji se sastoji od sigurnosnog pojasa i prednjeg zračnog jastuka i može dodatno poboljšati zaštitu putnika prijenosom sile energije zadržavanja u vozilo preko koljena i bedara. To zahtijeva da stopala budu sigurno postavljena u prostoru za noge tijekom sudara. U budućnosti, kada se sjedala mogu pomaknuti unatrag i u takozvane udobne položaje, prikladna kontaktna površina za noge mogla bi biti predaleka. U slučaju nesreće, nastalo nekontrolirano kretanje nogu može povećati rizik od ozljeda donjih ekstremiteta. Mnoge od ovih ozljeda nisu opasne po život, ali mogu uzrokovati dugotrajna oštećenja mišićno-koštanog sustava vozača i suvozača. Zato je ZF LIFETEC razvio aktivni zračni jastuk za pete, koji može pomoći u stvaranju stabilne točke udarca u petu čak i u opuštenom položaju sjedenja sa sjedalima gurnutima prema natrag.
Sigurnost putnika u vozilu ovisi o brojnim čimbenicima, uključujući položaj nogu, koljena i stopala. U konvencionalnim položajima sjedenja, pod vozila pruža dovoljnu potporu za stopala putnika na prednjim sjedalima kako bi se osigurala stabilna udarna točka pete koja omogućuje kontrolirani put koljena. Time se također osigurava da zglob koljena može ući u zračni jastuk za koljena, ako je vozilo njime opremljeno, pod najpovoljnijim kutom, zahvaljujući sigurnoj potpori pete u prostoru za noge. To omogućuje da veliki dio energije sudara bude prenesen preko bedrene kosti, najjače kosti u ljudskom tijelu, u strukturu vozila. Međutim, testovi sudara su pokazali da se mora stvoriti dodatna točka udarca pete nakon što putnik gurne svoje sjedalo unazad i zauzme udobniji položaj sjedenja, budući da se time povećava udaljenost između peta i točke udara, što znači da spajanje s podom prostora za noge više nije optimalno.
Izazov udobnog položaja
"Ako nedostaje udarna točka pete, koljena se ne mogu učinkovito raširiti u zračni jastuk, a zračni jastuk za koljena je manje učinkovit", objašnjava Harald Lutz, voditelj razvoja u ZF LIFETEC-u. Zglobovi koljena više se ne mogu držati u predviđenom položaju, što uzrokuje nekontrolirano pomicanje nogu. Iako je rizik od smrtonosnih ozljeda u ovom slučaju nizak, bez aktivnog zračnog jastuka za pete postoji velika vjerojatnost ozbiljnih ozljeda nogu i stopala. "Aktivni zračni jastuk za pete pomaže osigurati odgovarajuću točku udara u petu čak i u udobnijim položajima sjedenja", dodaje Lutz.
Izazov na strani vozača
Na strani vozača, Active Heel Airbag također se može koristiti za udobne položaje. To znači da se u budućim primjenama aktivni zračni jastuk za pete može aktivirati tipkom za ugodan položaj ili nadzorom unutrašnjosti putem kamere na strani vozača - na primjer u potpomognutoj vožnji. Ugradnjom pedala, Active Heel Airbag stvara jednoliku kontaktnu površinu za petu u slučaju sudara. Ovo dodatno smanjuje rizik od ozljeda od uvrtanja stopala kada udari u rub, kao što je papučica kočnice.
Sigurnosna tehnologija koja štedi prostor
Aktivni zračni jastuk za pete može se integrirati izravno u prostor za noge bez potrebe za dodatnim prostorom. U slučaju sudara, zračni jastuk se napuhuje ispod tepiha na podu vozila, osiguravajući potrebnu stabilnost pete. Active Heel Airbag može se prilagoditi gotovo svakom modelu vozila u cijelom svijetu. Active Heel Airbag bit će dostupan 2028. za proizvođače automobila koji svojim putnicima žele ponuditi sjedala s dodatnim udobnim položajima. ZF LIFETEC je vodeći u ovoj tehnologiji i mnogim drugim rješenjima za zaštitu donjih ekstremiteta i nastavit će postavljati standarde u pasivnoj sigurnosti u budućnosti.