• +385 (0)92 164 57 36
  • npscp.hr@gmail.com
NPSCP
  • Početna
  • Vijesti
  • Sigurno u prometu
    • Sigurno u prometu
    • Prometna kultura
    • Tehnika vožnje
    • Mobiteli
    • Vremeplov
    • Video
    • Izdvojeno
  • NPSCP
    • Programi
    • Mladi vozači
    • Djeca u prometu
    • Motociklisti i mopedisti
    • Biciklisti
    • Pješaci
    • Video
    • Izdvojeno
  • Projekti
  • Multimedija
  • Kontakt

Statistička metrika za praćenje prometne sigurnosti

  • NPSCP
  • NPSCP
  • Izdvojeno
  • Statistička metrika za praćenje prometne sigurnosti

21
velj
2025

Statistička metrika za praćenje prometne sigurnosti

Izdvojeno

Prometna sigurnost se mjeri kroz različite pokazatelje, a jedan od ključnih je broj poginulih u prometnim nesrećama na 100.000 stanovnika. Ovo je standardni pokazatelj koji se koristi za međunarodne usporedbe i praćenje trendova u prometnoj sigurnosti. Međutim, postoji i niz drugih metrika i pokazatelja koji se koriste za sveobuhvatniju procjenu stanja prometne sigurnosti. Evo nekih od njih:

1. Broj poginulih na 100.000 stanovnika

Ovo je najčešći pokazatelj koji se koristi za usporedbu između država ili regija. Pokazuje koliko je ljudi poginulo u prometnim nesrećama u odnosu na ukupnu populaciju.

Primjer: Ako država ima 10 poginulih na 100.000 stanovnika, to je bolji rezultat od države koja ima 20 poginulih na 100.000 stanovnika.

2. Broj poginulih na milijun prijeđenih kilometara

Ovaj pokazatelj uzima u obzir intenzitet prometa i udaljenosti koje vozila pređu. Koristi se za procjenu rizika u odnosu na korištenje cesta.

Primjer: Ako u jednoj državi vozila pređu više kilometara, ali ima manje poginulih, to može ukazivati na bolju prometnu sigurnost.

3. Broj ozlijeđenih u prometnim nesrećama

Osim poginulih, važno je pratiti i broj ozlijeđenih, jer ozljede često imaju dugoročne posljedice po pojedince i društvo.

Ovo može uključivati teške, lake i lakše ozljede.

4. Broj prometnih nesreća

Ukupan broj prometnih nesreća također je važan pokazatelj, jer pokazuje koliko se nesreća događa, bez obzira na posljedice.

Ovo može uključivati nesreće s materijalnom štetom, ozljedama i smrtnim ishodima.

5. Stopa smrtnosti po vrstama sudionika u prometu

Ovo uključuje podjelu na pješake, bicikliste, motocikliste, vozače i putnike u automobilima.

Primjer: Ako u nekoj državi ima visoka stopa smrtnosti pješaka, to može ukazivati na probleme u infrastrukturi ili nedostatak zaštite za ranjive sudionike u prometu.

6. Indeks ozbiljnosti nesreća

Ovaj pokazatelj uzima u obzir težinu nesreća, kombinujući broj poginulih i ozlijeđenih.

Primjer: Ako u jednoj državi ima manje nesreća, ali su one teže, to može ukazivati na veći rizik.

7. Pridržavanje prometnih pravila

Mjeri se postotak vozača koji poštuju ograničenja brzine, koriste pojaseve, ne voze pod utjecajem alkohola itd.

Ovo se često prati kroz policijske kontrole i ankete.

8. Kvaliteta prometne infrastrukture

Procjenjuje se stanje cesta, prisutnost zaštitnih ograda, kvaliteta označavanja i signalizacije, te opća sigurnost prometnica.

Ovo se može mjeriti kroz inspekcije i analize opasnih mjesta na cestama.

9. Vrijeme reakcije hitnih službi

Brzina i učinkovitost intervencija hitnih službi nakon nesreće također su važan pokazatelj, jer mogu smanjiti broj poginulih i ozlijeđenih.

10. Međunarodne usporedbe i standardi

Mnoge države koriste međunarodne standarde i preporuke organizacija poput Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) ili Europske unije za procjenu prometne sigurnosti.

Primjerice, WHO koristi pokazatelj broja poginulih na 100.000 stanovnika u svojim globalnim izvješćima o prometnoj sigurnosti.

Broj poginulih na 100.000 stanovnika je važan, ali ne i jedini pokazatelj prometne sigurnosti. Za potpunu sliku potrebno je kombinirati više metrika, uključujući broj ozlijeđenih, kvalitetu infrastrukture, pridržavanje pravila i druge čimbenike. Cilj je smanjiti broj nesreća i njihovih posljedica, čime se poboljšava kvaliteta života i smanjuju socio-ekonomski troškovi.

Tagovi
#broj nesreća #broj prometnih nesreća #broj poginulih u porometu #broj ozljeđenih u prometu #broj stradalih u prometu #broj mrtvih u prometnim nesrećama #statistika #prometna statistika #crna prometna statistika #metrika #nacionalni plan sigurnosti cestovvnog prometa 2021 2030
  INOVACIJE: Airbag za stopala i noge
Ministarstvo prometa i AKD predstavili AKD AFFINIS, analitički sustav za novu razinu prometa  
  NPSCP
  Izdvojeno
Popularne vijesti
  • Programi
  • Djeca u prometu
  • Motociklisti i mopedisti
  • Biciklisti
NPSCP
Download
Učilica

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

ZAGREB: ROADPOL-ova akcija „Pojačani nadzor vozila na dva kotača – Two Wheelers“ Motociklisti i mopedisti
PROMETNA PRAVILA ZA PJEŠAKE: Kako se ponašati na cesti? Pješaci
REPORTAŽA: Akademija sigurne vožnje motocikla Novi Vinodolski 2025. Motociklisti i mopedisti
KOPRIVNICA: Edukacija učenika o e-romobilima Djeca u prometu
Popularne vijesti
  • Programi
  • Djeca u prometu
  • Motociklisti i mopedisti
  • Biciklisti
NPSCP
Download
Učilica
Popularne vijesti
  • Programi
  • Djeca u prometu
  • Motociklisti i mopedisti
  • Biciklisti
NPSCP

O Planu

Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva unutarnjih poslova, donesen je odlukom Vlade Republike Hrvatske. [više]
 

PORTAL npscp.hr

+385 (0)92 164 57 36

npscp.hr@gmail.com

POPULARNI TAGOVI
#WHO #Svjetska zdravstvena organizacija ##SigurnoBicikliranje ##SigurnoPješačenje #Tedros Adhanom Ghebreyesus #globalni tjedan #Radovan Gačal #komplet #kutija #prva pomoć #Crveni križ #Novi Vinodolski #blagoslov #Bedekovčina #djeca s posebnim potrebama #ja u prometu #Sigurno u prometu 2025 #Mia Komar #Leona Fic #Leon Mesarek #Goričan #Zlatko Varošanec #Davor Vozab #Legrad #Sinan Alispahić

© Copyright - All Rights Reserved.

Izrada web stranica | CMS | Hosting | SEO