STATISTIKA: Na tehničkom najveći broj nedostataka na svjetlima, ali i kočnicama

Protekle godine 19,74 posto vozila nije prošlo tehnički pregled vozila prilikom prvoga pregleda, gdje je u prosjeku, po neispravnom vozilu utvrđeno 5,14 nedostataka, pokazuju podatci Centra za vozila Hrvatske.

 

 

Tijekom 2021. godine na redovnom tehničkom pregledu od 2.271.201 pregledanih vozila, neispravno ih je bilo 448.386 što predstavlja udio od 19,74% ukupnog broja pregledanih vozila.

 

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, za 2021. godinu najveći broj nedostataka pronađen je na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, točnije njih 560.099. I prošle godine među vodećim su bili oni na uređajima za kočenje, na kojima je uočeno 537.262 nedostataka, što čini 23,30 posto u ukupno utvrđenom broju nedostataka.

 

Neki od najčešćih nedostataka na svim vrstama vozila u RH protekle godine bili su i nedostatci na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (302.812), zatim slijede nepravilnosti s motorom vozila (247.127) te nedostatci na sustavima osovina, kotača, pneumatika i ovjesa, gdje je uočeno 245.996 nedostataka.

 

Porast broja vozila na električni i hibridni pogon

 

Tijekom 2021. godine utvrđeno je 84.068 nepravilnosti na opremi vozila, 67.503 nedostatka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost te 64.798 na uređajima za upravljanje. Kao i prethodnih godina, mnoga vozila nisu prošla eko test pa je tako prošle godine pronađeno 65.119 nedostataka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila, a 45.883 nedostatka utvrđeno je na kontrolnim i signalnim uređajima na vozilima. Na prijenosnim mehanizmima vozila uočeno je 20.820 neispravnosti.

 

U odnosu na 2020. godinu, tijekom 2021. uočen je porast broja vozila na električni i hibridni pogon kod vozila kategorije M1, odnosno kod osobnih automobila. Hibridni pogon 2020. godine ukupno je koristilo 8080, a 2021. 15.918 vozila. Na električni pogon 2020. godine vozilo je 1343 vozila, a protekle godine u RH je evidentirano 3054 osobnih automobila na električni pogon.

 

“Gledajući statistike za 2021. godinu, ponovno uočavamo kako je u Republici Hrvatskoj i dalje oko 70% voznog parka starije od 10 godina. Statistike pokazuju kako su vozila u Hrvatskoj tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ta brojka ponovno povećala i to na 14,34 godine. Upravo zbog relativno visoke prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj, tehnički pregled vozila vrlo je važan kad se govori o ispravnosti i sigurnosti vozila. S druge pak strane, pojavilo se smanjenje prosječno prijeđenog puta što se posebno jasno vidi na osobnim automobilima koji čine najveći dio voznog parka u RH. Tako je prosječno prijeđeni put u 2019. godini iznosio 12.542,48 km, a u 2021. iznosio je 11.016,81 km. Dakle, evidentan je utjecaj COVID-19 pandemije na mobilnost u RH”, izjavio je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske