Svaki peti poginuli na cesti strada na "motoru"!

Najčešće stradavaju zbog prebrze vožnje, nenošenja kacige i pretjecanja kolone

 

piše: Mladen Milčić

S ljepšim vremenom na prometnice se masovnije vraćaju i vozači dvokotača. Za novu motociklističku sezonu spremiti se prije svega trebaju vozači mopeda i motocikala, ali na njihov povratak na ceste trebaju obratiti pozornost i vozači drugih vozila. Uz pješake i bicikliste, “motoristi” su najugroženiji sudionici prometa jer su na svom vozilu – koje može postizati velike brzine – prilično nezaštićeni. Često stradavaju zbog svojih pogrešaka, a često i zbog nepažnje i pogrešaka drugih vozača.

Znatno manje motocikala

Lani je od 317 poginulih osoba na našim cestama njih 59 život izgubilo vozeći se na mopedu ili motociklu. Dakle, svaki peti poginuli u prometu u 2018. život je izgubio na dvokotaču. Još su 722 osobe na dvokotačima teško ozlijeđene, a 1248 osoba zadobilo je lakše ozljede. Koliko su ugroženi vozači dvokotača, vidimo usporedbom broja registriranih vozila jer lani je u Hrvatskoj registrirano 148.258 mopeda i motocikala, a ostalih vozila nešto više od 2 milijuna.

Prema podacima MUP-A, od ukupno 2427 nesreća u kojima su sudjelovali u 2018., vozači mopeda i motocikala skrivili su 1282 nesreće, odnosno 52,8 posto. Dakle, odgovornost za prometnu nesreću je u ukupnom broju prometnih nesreća gotovo podijeljena između vozača dvokotača i drugih sudionika u prometu. Ali, motociklisti i mopedisti su od 67 prometnih nesreća sa smrtno stradalim osobama skrivili njih 44, odnosno 65,7% ili dvije trećine pa se može zaključiti da su vozači dvokotača češće krivi za kobne nesreće u kojima najčešće oni sami najgore stradavaju. Policija je kaznila čak 5365 mopedista i motociklista koji u 2018. nisu u vožnji imali zaštitnu kacigu.

Ginu i zbog vozača automobila

Prema Mup-ovim statistikama najčešće greške zbog kojih stradavaju vozači motocikala i mopeda neprilagođena su i nedopuštena brzina, nenošenje zaštitne kacige, kretanje površinama koje nisu namijenjene tim vozilima, pretjecanje ili obilaženje kolone kada to nije dopušteno, vožnja s neupaljenim svijetlima, a često i precjenjuju svoje vozačke sposobnosti. S druge strane, vozači automobila često oduzimaju prednost motociklistima, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, pa im se često nađu u tzv. mrtvom kutu. Pri prestrojavanju često ne koriste pokazivač smjera i ne vode računa da motocikli zbog svog omjera mase i snage na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

....

izvor: Večernji list