VREMEPLOV: Ford predstavio prvi automobil – 1903.

Ford je za ono doba bio vrhunac razvoja automobilske tehnologije. No, i prije njega ima zaslužih za izum automobila.

 

Američki automobilistički koncern Ford Motor Company, koji se razgovorno najčešće naziva Ford, osnovao je Henry Ford u gradu Detroitu u saveznoj državi Michigan 16. lipnja 1903. godine. Prvi auto ta kompanija proizvela je 20. srpnja iste godine. Ford je proizvodnju započeo Modelom A, pokretnim motorom s 8 konjskih snaga. Tvrtka je uvela veliki preokret u masovnu proizvodnju automobila koristeći ideje Elija Whitneyja o proizvodnoj traci i zamjenskim dijelovima, što je omogućilo jeftinije sklapanje automobila i veću pouzdanost.

 

Ford je za ono doba bio vrhunac razvoja automobilske tehnologije. No, i prije njega ima zaslužih za izum automobila.

 

Prije svega to su Carl Fricrich Benz, Gottlieb_Daimler i Nikolaus August Otto i njihov Benz-Patent-Motorwagen Nr.1

 

Premda se izum automobila uvriježenim automatizmom pripisuje njemačkom trojcu Ottu, Daimleru i Benzu, automobilska predpovijest ima svoje slavne junake, katkad i tragičare bez čijih otkrića i tehničkih rješenja, ali i zabluda ne bi ni bilo suvremenih vozila.

 

Češki izumitelj Jozef Bozek je jedan od pionira globalne auto industrije. Kako povijest pamti, uglavnom, pobjednike, desetine zaslužnih predšasnika automobilske revolucije porogutao je povijesni zaborav. Poput Hans Hautscovih samohodnih kočija, pa do prvog portabl parnog automobila češkog konstruktora Josefa Bozeka.

 

Renesansni genijalac Leonardo da Vinci bio je u mnogim stvarima prvi, tako je u osimšljavanju vozila. Općeprihvaćena definicija automobila kao vozila koje se bez uporabe tračnica pokreće snagom vlastitog motora. Među prvima u tom je smjeru razmišljao renesansi genijalac Leonardo da Vinci koji je izumio vozilo koje se pokreće od strane dviju grupa svinutih opruga koje daju promjenjivu silu; dok jedna grupa radi druga se povlači, te se tako dolazi do ravnomijernog pokretanja.

 

Ferdinand Verbiesln i njegovo vozilo na paru, godina proizvodnje 1670.Flamanski astronom Ferdinand Verbiest za kineskog je cara 1670. konstruirao prvo vozilo na paru. Škot James Watt je izmislio parni stroj, krupan korak prema automobilu.

 

Kamen međaš u evoluciji automobila bio je izum parnog stroja Škota Jamesa Watta, koji je prvi iskoristio snagu vodene pare za pokretanje pogonskih strojeva. Zato se osamnaesto stoljeće s pravom se naziva stoljećem pare. Hancockovi autobusi na paru označili su početak ere suvremenih vozila za javni prijevoz i putničkog prometa. Željeznički promet se ubrzano razvija, a zanimljivo je da se u cestovnom prometu autobusi – čuveni Hancocks bus - pojavljuju prije nego automobili.

 

Richard Trevithic učinio je parni kotao mobilnim, ostalo je povijest...

 

Prvi visokotlačni stroj, u stvari, preteču samostalnog autonomnog parnog motora osmislio je engleski inžinjer i izumitelj Richard Trevithick koji je izgradio i prvu malu parnu lokomotivu, a njegov izum je i objedinjavanje motora i parnog kotla. U osobi Jamesa Watt-a, izumitelju parnog stroja, imao je velikog suparnika i takmaca, što će se pokazati sudbonosnim za njegovu izumiteljsku karijeru, tako da će slava da konstruira prvo samohodno vozilo pripasti jednom Francuzu, topničkom čansiku Nicolas Joseph Cugnotu.

 

Francuz Nicolas Joshep Cugnot izumitelj je prvog funcionalnog vozila na parni pogon. Bila je to trokolica za vuču topova.