SPLIT: Nova prometna infrastruktura smanjuje prometne gužve

Kako će izgledati sjeverni ulaz u Split nakon radova koji se procjenjuju na 29 milijuna kuna bez PDV-a?

 

Kroz idućih nekoliko godina prometna infrastruktura na širem splitskom području trebala bi doživjeti pravi ‘procvat’: od najvećeg posla, gotovo pa novog križanja na Širini u Solinu (uključujući nadvožnjak), preko rekonstrukcije Solinske ulice i Poljičke ceste pa do gradnje, zapravo dovršetka Zagorskog puta nakon nadvožnjaka s Pujanki. Naposljetku, predviđeno je spajanje nadvožnjaka s četverotračnom prometnicom.

 

Rampa na ulazu u Split

 

A to su samo neki projekti u nadležnosti Hrvatskih cesta koji su u planu, doznajemo od Tamare Pajić, glasnogovornice HC-a. Jedan od projekata koji je možda najbliže realizaciji (uz rekonstrukciju križanja u Stobreču) jest izgradnja rampe na ulazu u Split. U pitanju je ‘splitska zaobilaznica’, odnosno Jadranska magistrala, dok će se rampa graditi na prilazu Splitu iz smjera Solina. Nakon što se rampa u suprotnom smjeru (na izlazu iz Splita, kada se na kraju Poljičke skrene prema Solinu pa prije skretanja za Mejaše) pokazala odličnim rješenjem jer su gužve na semaforu uz Mall više nego prepolovljene, tek treba vidjeti hoće li i ovo rješenje pomoći u smanjenju prometnih gužvi.

 

Izgradnja nadvožnjaka

 

Iz projektnog rješenja (u tijeku su pripreme za pokretanje postupka javne nabave, ali i prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima, doznajemo iz HC-a) se vidi kako će izgledati sjeverni ulaz u Split nakon radova koji se procjenjuju na 29 milijuna kuna bez PDV-a. Planira se dakle izgradnja nadvožnjaka Ravne Njive koji bi išao paralelno s postojećom zaobilaznicom (dakle D8) te se nakon križanja s Domovinskog rata ‘spustio’ natrag na prometnicu prema jugu, prema ulazu u Split kroz Poljičku. Tako bi kompletni promet koji ide od Solina s namjerom ulaska u Split kod zgrade HEP-a mogao zaobići prvo križanje koristeći prvo nadvožnjak i potom silaznu rampu.

 

Jer gužve na ulazu u Split iz smjera Solina su nesnosne u vršnim periodima, a do čepova dolazi jer dio vozila koji namjeravaju preko Domovinskog rata ući u Split, prema Pujankama i Brdima, ne može proći desnim odvojkom zbog automobila koji čekaju na semaforu prolazak uzbrdo, prema ulazu u grad kroz Poljičku. Za rješenje tog problema postojala je opcija dogradnje još jedne prometne trake za skretanje udesno na Domovinskog rata, no od te varijante se odustalo. ‘Zaobilaženje’ križanja će sasvim sigurno ubrzati protočnost vozila prema jugu (vjerojatno će se smanjiti vršne gužve i za promet iz Domovinskog rata prema Solinu, odnosno izlasku iz Splita, duljim radom zelenog svjetla na semaforu za taj smjer), ali ostaje pitanje hoće li možda biti potrebna još jedna rampa. Jer često se događaju gužve upravo u ‘usjeku’ Zbora narodne garde, između križanja s Domovinskog rata i onog s Poljičkom.

 

....

izvor: Hrvatske ceste, Via Vita