tra 2019
Hrvatski je sabor donio Zakon o prijevozu u cestovnom prometu koji bi trebao omogućiti liberalizaciju autotaksi prijevoza, olakšati dobivanje licence te ukinuti obvezu polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se prijevoz obavlja
Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga broj taksista udvostručiti, Njih je sada oko 3.000 što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju, a očekuje se i pojeftinjenje taksi usluga.
Međutim, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) Božo Miletić u priopćenju upućenom neposredno nakon glasovanja poručio je kako je novi Zakon polovično rješenje situacije koju su neprovođenjem postojećeg zakona prouzročila nadležna tijela te se zapitao hoće li ministar Butković pruzeti odgovornost kada dođe do prometnog kolapsa i nepoštovanja novog Zakona.
Nikada nismo bili protiv liberalizacije ili povećanja broja taksi dozvola, kada bi isto bilo provedeno u skladu sa strukom. Protivili smo se nezakonitom radu Ubera i to ćemo i dalje činit ako će se nastaviti kršiti zakon. Državi je trebalo preko dvije godine da Uber odredi kao pružatelja autotaksi prijevoza, za vrijeme čega je Uber kao strana tvrtka neregistrirana u RH jačala svoju tržišnu poziciju kao nelojalna konkurencija", poručio je Miletić.
Upozorava na posljedice neograničenog broja taksija u lokalnim jedinicama koje su, kaže, svakako trebale zadržati upravljanje prometom na vlastitim cestama. "Oštro se suprotstavljamo izjavi ministra Butkovića da je gužvi uvijek bilo i da ih se ne treba bojati to nije ekološki dopustivo, šteti lokalnom gospodarstvu i građanima, a posebno može negativno utjecati na turizam., poručio je Miletić.
Miletić je posebno naglasio kako su brojni gradonačelnici i lokalni čelnici upozoravali upravo na problem potencijalnih gužvi koje će znatno ugroziti putnike u nadolazećoj turističkoj sezoni te će taksisti i dalje upozoravati na štetnost oduzimanja lokalnim upravama ovlasti odlučivanja o dozvolama.
Žao mu je, kaže, jer je država išla na ruku stranoj kompaniji koja izbjegava plaćanje poreza u RH, umjesto da je poticala širenje poslovanja domaćih taksi obrtnika i tvrtki prošire svoje poslovanje.
Ovim zakonom, kaže, jasno je definirano da svi moraju djelovati pod jednakim uvjetima. "U skladu s tim, aplikaciju poput Uberove mogu koristiti samo taksisti s licencijama i dozvolama. Zato postavljam pitanje: Hoće li Vlada konačno moći osigurati provođenje Zakona koje je sama donijela? pita se Miletić.