SAVJETI SIGURNE VOŽNJE: Nikad ne vozite s natikačama ili japankama na nogama!

Popularne japanke u svojim bezbrojnim inačicama, kao i natikače, muške i ženske, idealna su obuća za ljeto, ali su ujedno nedopustive tijekom vožnje, upravljanja vozilom, automobilom, motociklom, pa i biciklom. Zato ih treba, dok vozite, izbjegavati u širokom luku...

 

Vožnja u neodgovarajućoj obući je globalni problem koji kao da korespondira s globalnim zatopljenjem. Tako, primjerice, u nedavno objavljenoj studiji u Velikoj Britaniji, na uzorku od 2.000 vozača, čak trećina anketiranih je priznala da povremeno vozi automobil dok na nogama imaju japanke ili, pak, natikače. Zanimljivo je pritom, da je 60 posto ispitanika svjesna činjenice da neodgovarajuća obuća može biti uzrokom prometne nesreće, no čak njih 20 posto tvrdi da će i dalje rabiti ljetnu obuću u vožnji, pravdajući se najčešće kratkim relacijama koje prevaljuju u takvoj obući.

 

Prema nalazima iste studije, japanke ili natikače su izravan krivac za minimalno 3 milijuna britanskih funti nastalih u štetama zbog prometnih nezgoda uzrokovanih neadekvatnom obućom.

 

Kod vožnje motora, osobito manjih, poglavito mopeda i bicikla s pomoćnim motorom, situacija je još gora. Naime, jedan od devet anketiranih motorista tvrdi da je u vožnji osjetio nelagodu kad se obuća zaplete o papučicu kočnice ili gasa (akceleratora).

 

Zanimljivo je da, možda upravo zbog lošeg imagea potpetica, žene discipliniranije u svezi odabira obuće za vožnju. Tako čak 36 posto anketiranih vozačica žena ima par cipela za vožnju u automobilu, dok istu naviku upražnjava svega 12 posto vozača.

 

Prema istraživanju, japanke su za žene još opasnije u vožnji od visokih potpetica, koje se, također, ubrajaju u neogovarajuću obuću. Naime, naime osim kao i štikle, japanke otežavaju učinkovito kočenje, a njihove dvije trakice koje spajaju gornjište i donjište obuće "idealne" su za zapetljavanje u upravljačke papučice.

 

Vrijeme reakcije je povećano zbog gumene podloge. Simulacije su pokazale prosječno usporavanje reakcije za 0,13 sekundi, što je ekvivalent kretanje od dodatnih 3,5 metara, pri kretanju automobila brzinom od 60 km/h..

 

Ako pitate profesionalce, oni će vam reći da najbolje cipele za vožnju trebaju biti tanke, fleksibilne, ali čvrste, dobro učvršćene vezicama "ježem", dakako, bez podignute pete. Obuća za vožnju vozaču mora omogućiti osjet kontakt s pedalima, mora u svakom trenutku znati gdje je u području pokreta pedale. Zato, ni jedan dio vaše obuće ne bi trebao biti osjetljiv na hvatanje ili blokiranje pedala. Izgleda prilično jednostavno. No, mnogi od nas to pogrešno shvaćaju, misleći da se nezgoda neće baš nama dogoditi.