• +385 (0)92 164 57 36
  • npscp.hr@gmail.com
NPSCP
  • Početna
  • Vijesti
  • Sigurno u prometu
    • Sigurno u prometu
    • Prometna kultura
    • Tehnika vožnje
    • Mobiteli
    • Vremeplov
    • Video
    • Izdvojeno
  • NPSCP
    • Programi
    • Mladi vozači
    • Djeca u prometu
    • Motociklisti i mopedisti
    • Biciklisti
    • Pješaci
    • Video
    • Izdvojeno
  • Projekti
  • Multimedija
  • Kontakt

Osnovna prometna pravila za bicikliste i pješake

  • NPSCP
  • NPSCP
  • Biciklisti
  • Osnovna prometna pravila za bicikliste i pješake

07
lip
2024

Osnovna prometna pravila za bicikliste i pješake

Biciklisti

S ciljem smanjenja prometnih nesreća, upućujemo apel svim sudionicima u prometu, ponajprije pješacima i biciklistima, da dosljedno poštuju odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

Kad iz sigurnog dvorišta ili igrališta bicikl prijeđe na cestu i nađe se među ostalim motornim vozilima on više nije predmet za igru i rekreaciju već vozilo. U tom slučaju i vozač bicikla postaje sudionik u prometu i mora se pridržavati prometnih pravila i poštivati prometne znakove.

I sam bicikl je vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača. Same karakteristike bicikla kao vozila svrstavaju njihove vozače među najrizičnije u prometu. Stoga skrećemo pozornost vozačima bicikla na slijedeće:

  • tijekom noći (od prvog sumraka pa do potpunog svanuća), kao i tijekom dana, u uvjetima smanjene vidljivosti obavezni su nositi reflektirajući prsluk, odnosno reflektirajuću biciklističku odjeću,
  • obavezni su se kretati biciklističkom stazom ili trakom uz desni rub kolnika ili ceste u smjeru kretanja, a na traci ili stazi uređenoj za dvosmjerni promet bicikla, desnom stranom trake ili staze u smjeru kretanja, ako nema izgrađenih tih površina bliže desnom rubu kolnika u smjeru kretanja,
  • biciklistima nije dozvoljeno kretati se nogostupom jer je to površina namijenjena isključivo za kretanje pješaka, osim ako znakom nije drugačije određeno,
  • ako se kreću u skupini od dva ili više, obavezno se moraju kretati u koloni, jedan iza drugoga,
  • kolnik mogu prijeći na biciklu jedino na obilježenom biciklističkom prijelazu (označava se na kolniku s dva reda usporednih kvadrata bijele boje), uz uvjet da se prethodno uvjere je li to sigurno, dok se biciklom nikada ne smiju voziti preko obilježenog pješačkog prijelaza,
  • na biciklu uvijek moraju biti ispravna svjetla – na prednjoj strani svjetlo koje daje svjetlost isključivo bijele boje, a na stražnjoj strani svjetlo crvene boje,
  • dijete do svoje 14-te godine ne smije samostalno upravljati biciklom na cesti. Iznimno može, ako ga prati osoba koja je starija od 16 godina ili ako je, nakon navršenih 9 godina života, prošlo program osposobljavanja za samostalno sudjelovanje u prometu biciklom i za to ima izdanu potvrdu,
  • biciklist do svoje 16 godine života za vrijeme vožnje obavezan je na glavi nositi zaštitnu kacigu.
  • ne upravljaju biciklom pod utjecajem alkohola.

Nadalje, svakodnevnim promatranjem međusobnog suživota na cesti između vozača i pješaka, sigurno ne možemo pohvaliti vozače koji vozilom jure između pješaka, kao što sigurno nije niti u redu od strane pješaka prelaziti kolnik izvan obilježenih pješačkih prijelaza ili na istom voditi beskonačne razgovore.

S obzirom da su pješaci više žrtve cestovnog prometa, veća odgovornost zasigurno stoji pred vozačima automobila. Zato istima skrećemo pozornost da ne iziskuje puno napora stati vozilom ispred prijelaza za pješake i pokazati pokretom ruke pješaku da mu je slobodan prolaz. Takav postupak, dajući prednost drugome, sigurno može sačuvati njihov život i zdravlje. Naravno, uz opreznu i prilagođenu brzinu takav postupak je posebno potreban u blizinama škola, vrtića, autobusnih stajališta, naročito u noći ili uvjetima smanjene vidljivosti .

Osnovna pravila ponašanja pješaka:

  • koji se kreću kolnikom, dužni su noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • obavezni su kretati se nogostupom ili drugom površinom određenom za kretanje pješaka,
  • na cesti koja ima obilježeni pješački prijelaz, dužni su kolnik prijeći preko pješačkog prijelaza, a prije stupanja na kolnik uvjeriti se kako to mogu učiniti na siguran način,
  • kolnik mogu prijeći i izvan obilježenog pješačkog prijelaza ako u naseljenom mjestu nije udaljen više od 50 metara, a izvan naselja više od 100 metara,
  • preko kolnika i biciklističke staze ili trake prelaziti moraju pažljivo i najkraćim putem, nakon što se prije stupanja na kolnik uvjere da to mogu učiniti na siguran način,
  • u naseljenom mjestu, gdje nema izgrađenih nogostupa dužni su kretati se što bliže rubu kolnika na način kojim se ne ometa i sprečava promet vozila, dok su se izvan naselja dužni kretati uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, osim ako drugačije za njih nije sigurnije (nepregledan zavoj, ponor, usjek, zasjek, odron i sl.),
  • pješaci koji guraju bicikl, moped ili motocikl, osobe koje se kreću pomoću prijevoznih sredstava na osobni ili motorni pogon za osobe s invaliditetom ili starije osobe, a koje se pritom kreću brzinom većom od brzine hoda pješaka te organizirana kolona pješaka, moraju se kretati uz desni rub kolnika u smjeru kretanja.
  • na obilježenom pješačkom prijelazu gdje je promet upravljan semaforima, kolnik prelaze isključivo za vrijeme trajanja zelenog svjetla.
Tagovi
#biciklisti #bicikliranje #bicikli #biciklizam #bicikliszam #alkoholiziranost biciklista #vozačica bicikla #biciklistička staza #upravljanje biciklom #pješaci #djeca pješaci #pješačka staza #pješački prijelaz #pješaci u prometu #sigurni pješački prijelazi #nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa
  Koliko koristimo svjetla na biciklima? Istraživanje Sindikata biciklista pokazuje - premalo!
NAKON CRNOG MOTO VIKENDA: Zašto je važno redovito obnavljati vještine sigurne vožnje motocikla?  
  NPSCP
  Biciklisti
Popularne vijesti
  • Programi
  • Djeca u prometu
  • Motociklisti i mopedisti
  • Biciklisti
NPSCP
Download
Učilica

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

ZAGREB: ROADPOL-ova akcija „Pojačani nadzor vozila na dva kotača – Two Wheelers“ Motociklisti i mopedisti
PROMETNA PRAVILA ZA PJEŠAKE: Kako se ponašati na cesti? Pješaci
REPORTAŽA: Akademija sigurne vožnje motocikla Novi Vinodolski 2025. Motociklisti i mopedisti
KOPRIVNICA: Edukacija učenika o e-romobilima Djeca u prometu
Popularne vijesti
  • Programi
  • Djeca u prometu
  • Motociklisti i mopedisti
  • Biciklisti
NPSCP
Download
Učilica
Popularne vijesti
  • Programi
  • Djeca u prometu
  • Motociklisti i mopedisti
  • Biciklisti
NPSCP

O Planu

Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske, na prijedlog Ministarstva unutarnjih poslova, donesen je odlukom Vlade Republike Hrvatske. [više]
 

PORTAL npscp.hr

+385 (0)92 164 57 36

npscp.hr@gmail.com

POPULARNI TAGOVI
#WHO #Svjetska zdravstvena organizacija ##SigurnoBicikliranje ##SigurnoPješačenje #Tedros Adhanom Ghebreyesus #globalni tjedan #Radovan Gačal #komplet #kutija #prva pomoć #Crveni križ #Novi Vinodolski #blagoslov #Bedekovčina #djeca s posebnim potrebama #ja u prometu #Sigurno u prometu 2025 #Mia Komar #Leona Fic #Leon Mesarek #Goričan #Zlatko Varošanec #Davor Vozab #Legrad #Sinan Alispahić

© Copyright - All Rights Reserved.

Izrada web stranica | CMS | Hosting | SEO