NAKON CRNOG MOTO VIKENDA: Zašto je važno redovito obnavljati vještine sigurne vožnje motocikla?

Tri poginula motociklista, jedan biciklist i jedan vozač quad vozila! Tužna je ovo brojka nakon „produženog“ vikenda i crna statistika na cestama Republike Hrvatske.

Piše: Mladen Stjepan Vitković, Akademija sigurne vožnje motocikla

U ime Akademije sigurne vožnje motocikla, kao njen predstavnik u Hrvatskoj izražavam najdublje žaljenje, saučešće obiteljima stradalih uz vjeru i nadu da možemo i moramo napraviti više po pitanju sigurnosti vozača najugroženije skupine u prometu.

Iza nas su brojne borbe za uvođenje sustava koji sprječavaju teške tjelesne ozljede, smrtne posljedice vozača motocikla poput zaštitnih ograda, protu kliznih boja na kolniku, znakovi obavijesti zahtjevnih dionica za motocikliste ,katadioperi protiv naleta divljači, senzori izlijetanja i brojni drugi detalji koji kod projektiranja cestovne sigurnosti - spašavaju živote.

Ovim putem, još jednom zahvaljujem Ministarstvu prometa na održanoj riječi, primjeni svega predloženoga u praksi kao i razumijevanju potreba motociklista. Također, ističem i odličnu suradnju sa MUP RH odjelom sigurnosti cestovnog prometa, Hrvatskim cestama, Prometnim fakultetom.

Sve danas javno dostupne metode i rješenja za sigurnost motociklista u svijetu koje u suradnji sa FEMA (The Federation of European Motorcyclists Associations) & ETSC (European Transport Safetly Council) koje primjenjujemo i savjetujemo, prenosimo kroz naša predavanja, treninge i pokazne vježbe, ne mogu i neće biti dovoljne ako se ne promjeni „svijest i pogled“ na motociklizam, način upravljanja motociklom, ulaganjem u vlastito znanje upravljanja kroz radionice, poligone, treninge i edukaciju sa jednim ciljem - preživjeti na prometnicama!

Kroz radionice i tečajeve koje redovito održavamo (individualno i grupno) sve više postajemo svjesni koliko je pažnje posvećeno poboljšanju sigurnosti prometnica a koliko malo u vlastito znanje motociklista!

Uvijek napominjem, bilo koji trening sigurne vožnje motocikla, kod bilo koga, bilo gdje bolji je od-nijednog!

Nadalje, ne mogu vas u autoškolama (nedovoljan broj sati) naučiti sve o najčešćim uzrocima stradavanja motociklista:

  • prebrzi ulazak u krivinu i panično kočenje(posljedica-izlijetanje),
  • pravilan pogled vozača kod upravljanja motociklom(posljedica-vodi vas upravo tamo gdje vam je pogled usmjeren),
  • odabir opreme za vožnju motocikla (posljedica nekorištenja teške tjelesne ozljede)
  • tehnička ispravnost motocikla(posljedice starih pneumatika i neispravnih kočnica su nemjerljive),
  • tehnika obrnutog upravljanja kao jedina moguća opcija preživljavanja i izvlačenja iz kritičnih situacija (nekorištenje ovoga načina upravljanja ima za posljedicu nemogućnost izbjegavanja prepreka kao i nekontrolirano svladavanje krivina), pravilne tehnike kočenja motociklom u svim uvjetima (krivina, mokra podloga, pijesak te sa velikih brzina).
  • Iza nas su brojna održana predavanja na temu sigurnosti motociklista, poligoni sigurne vožnje održani u skoro svim dijelovima Republike Hrvatske, preko 15 godina rada sa polaznicima i onima koji žele naučiti voziti bolje, mudrije i defanzivnije.
  • Novac uložen u znanje i sebe nije bačen novac!

Uvijek se volimo „uspoređivati“ sa onima koji su bolji od nas po pitanju prometne sigurnosti, volimo iznositi statistike i analizirati „uspjehe“ dok sa druge strane vidimo „propuste“ u nama samima, nama motociklistima. Zašto?

Jer još nismo svjesni da je dobra oprema garancija sigurnosti, da znanje nije „vječno“ i treba ga nadograđivati, da smo potpuno zanemarili činjenicu - prebrzi smo, a brzina ne prašta pogreške, pretjerano smo sigurni u sebe, a pretjerana sigurnost nosi sa sobom opuštenu vožnju koja je poželjna sve dok nema prekoračenja brzine.

Poligoni Akademije sigurne vožnje motocikla održavaju se redovito, gotovo svaki vikend ili individualno po dogovoru. Prolazi se preko 200 km edukacije, poligona, prometnica, krivine, brza cesta kako bi se stekao dojam motociklizma ali i pokazalo kandidatima što i kako čine pogreške. Primjerice, odličan vozač motocikla, na početku vožnje, vozi na granici savršenstva dok na kraju vožnje i treninga radi teško shvatljive pogreške. Zašto? Jednostavno, zato jer nije (još do tada) „dotakao svoje gornje granice“, nije navikao prepoznati umor na vrijeme, a umor je redoviti „saveznik tragedijama“!

Veseli nas spoznaja da nakon poligona kandidati ostaju sa nama u kontaktu, zovu, pišu i pitaju za savjet ali i pohvale se odličnim vožnjama i sigurnoj primjeni stečena znanja.

Poštovane motociklistice i motociklisti,važno je da shvatimo da i mi griješimo, da smo često „laki na gasu“ a nakon toga omjer sreće i znanja „topi se“ vrlo brzo a kao krajnji rezultat, prekomjerna brzina uz nepoznavanje osnovnih (prethodno navedenih) elemenata, događa se izlijetanje sa prometnice, prelazak u suprotni kolnički trak i tragedija koja se -treningom mogla izbjeći.

Još jednom, ispred Akademije Sigurne Vožnje Motocikla, izražavam najiskrenije saučešće obiteljima stradalih vozača a Vama, dragim pratiteljima, želimo da se sa svojih putovanja vratite svome domu -živi i neozlijeđeni.

...

Fotografija: Pixabay.com 

Više o Akademiji sigurne vožnje motocikla

www.asvm.eu 

++38591/254-9537