KOMENTAR: Motocikl služi za uživanje u vožnji, a ne za dokazivanje i liječenje frustracija!

APEL SVIM SUDIONICIMA U PROMETU, osobito motociklistima!

 

piše: Mladen Stjepan Vitković

 

Posljednjih dana, suočeni smo sa izuzetno puno izvješća o stradanju motociklista, teškim tjelesnim ozljedama kao i ozljedama sa smrtnim posljedicama.

Izgubljeni život, ono najvrijednije što imamo, ne možemo vratiti!


Ispred KARAVANE ZA ŽIVOT „bikeri na cesti“ konstantno upozoravamo Vas same, nadležne institucije kao i struku da poduzme nešto. Znamo što treba, više puta smo predlagali, dokazivali da prometnice u RH nisu pripremljene niti sigurne za prometovanje motocikla. Dokazano nisu!

Nedavno je Slovenija donijela „smjernice za motoriste“ ,jedna od osam država na svijetu koje ih imaju, koje sugeriraju kako sigurno projektirati i izvesti prometnicu namijenjenu svim skupinama vozila pa tako i motociklistima. Mi smo miljama daleko od ovoga projekta i smjernica jer nije ih problem napraviti niti izglasati već je problem - politička volja nadležnih.

 

Smjernice za projektiranje prometnica koje su prilagođene motociklistima su u ladicama resornih ministarstva, nemaju namjeru da ugledaju svjetlo dana no ipak se neslužbeno primjenjuju, polako ali-primjenjuju.


Kako sam i obećao na početku aktivnosti još „davne“ 2011-te , nećemo stati dok ne budu smjernice gotove, izglasane i usvojene te se počnu primjenjivati u praksi!

 

Zašto ovo pišem?

 

Republika Hrvatska, nema apsolutno nikakvu obavezu ispitati protukliznost kolnika, nema obavezu primjene protukliznih boja na kolniku i nema sankcija za onoga tko pukotine na asfaltu sanira bitumenom kao i nema obavezu postavljanja zaštitne ograde za motocikliste, pogađate, bez sankcija za odgovorne. Sve ovo navedeno djelomično se (prešutno) već primjenjuje no daleko je od sigurnosti motociklista bilo aktivne, bilo pasivne.


Slijedeći tjedan sam u Sloveniji na edukaciji o primjeni zaštitnih ograda, protukliznih boja, ispuna i ispitivanja u teoriji i praksi kako bi isto mogli implementirati u RH a sve prema ispitivanju i primjeni u praksi Građevinskog fakulteta u Sloveniji.


Ispuna bitumenom na prometnici znači svjesno postavljanje prepreke motociklistu. Slovenija je pokazala svim testovima i stručnim ekspertizama da primjesa u bitumenu mora biti kvarcni pijesak granulometrijskog sastava 0,6-0,8 mm (trenutno dionice prepune bitumena su D32,D8,D66,D7 itd)

Zaštitne ograde (trenutno u zakonu) koje se postavljaju, vraćaju na prometnicu automobil npr. ali tijelo vozača motocikla-lome na pola i onaj tko tu i takvu ogradu projektira, radi to svjesno i sa znanjem da nanosi štetu motociklistu no ne čine ništa da to spriječe (trenutno)


Čitav niz nelogičnosti sustava održavanja prometnica, projektiranja istih ali i inertnost sustava vrijednosti zbog nezainteresiranosti da se napravi više.


 

Motociklisti, kolege, svi sudionici u prometu,.. mogu pisati danima o zakonima, pravilnicima, smjernicama, edukacijama, poligonima spretne vožnje i svim čimbenicima koji utječu na Vašu i našu sigurnost ali ne mogu prestati ponavljati činjenice koje nam ne idu u prilog i sve ono što sami svjesno činimo i čime dovodimo u opasnost sebe i druge i molim, opet molim, ne činite slijedeće radnje:

 

-ne sjedajte na motocikl pod utjecajem alkohola ili droga kao niti umorni

-ne pokušavajte niti upaliti a kamoli upravljati motociklom koji nije tehnički ispravan (ne spominjem ovdje registriran namjerno)

-ne vozite brže od vaših mogućnosti jer motocikl greške-ne prašta

-neka vam ne bude teško koristiti svu zaštitnu opremu bez obzira na duljinu dionice kojom se krećete

-poštujte ograničenja brzine kretanja jer iako su nam prometnice u stanju kakvo sam naveo ranije, ipak smo za dosta padova i izlijetanja-sami krivi

-prioritet prije sjedanja na motocikl neka vam bude; stanje pneumatika, kočnica kao i osnovnih uređaja(svjetla, pokazivači smjera) -budite vidljivi

-koristite uočljivu odjeću, preporuka je reflektirajući materijal-ponovno, budite vidljivi svima

- Motocikl neka Vam služi kao sredstvo za uživanje u vožnji, razgledavanje, putovanja i „punjenje životnih baterija“ a ne kao sredstvo dokazivanja, liječenje frustracija i nekontroliranih brzina jer ako precijenite vlastite mogućnosti, podcijenite stanje prometnica kao i ne predvidite postupke drugih sudionika u prometu -izgubiti ćete život! Molim Vas da imate sve ovo na umu prilikom sjedanja za upravljač motocikla ali i upravljanja svim ostalim prijevoznim sredstvima

 

Ispred KARAVANE ZA ŽIVOT „bikeri na cesti“ želim svim sudionicima u prometu sretne ceste i sigurne zavoje,..želim Vam da se svi sretno vratite vašim obiteljima sa putovanja ma gdje god krenuli…sretno se vratite jer zagrljaj najmilijih nema cijenu isto kao niti život koji je vrlo vrlo često – u Vašim rukama.