ožu 2020
Čak 21,92 posto vozila prošle godine u prvom pokušaju nije prošlo tehnički pregled, a na svakom od njih pronađeno je 4,29 nedostataka, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske.
Od ukupno 2.151.121 pregledanog vozila na redovnom tehničkom pregledu u 2019. godini neispravno ih je bilo 471.437, što je rast od 1,08 posto u odnosu na 2018. godinu, kada je tehnički pregled palo 20,84 posto pregledanih vozila. Prošle godine je tako na redovnom tehničkom pregledu utvrđeno čak 2.022.409 neispravnosti s prosječno 4,29 nedostataka po vozilu, dok je, usporedbe radi, 2018. godine utvrđeno 1.633.751 nedostatak, kada je broj nedostataka po neispravnom vozilu iznosio 3,78. Kao i posljednjih godina, najviše nedostataka (29,16%) nađeno je na uređajima za kočenje, na kojima je zabilježen 589.791 nedostatak, a s 23,29 posto slijede nepravilnosti na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju na kojima je pronađeno 471.025 nedostataka. Na trećem mjestu, s udjelom od 11,11%, su neispravnosti na osovinama, kotačima, pneumaticima i ovjesima (224.650 nedostataka). Slijede nepravilnosti na karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (188.911 nedostataka) pa nepravilnosti motora (163.930 nedostataka).
Brojni nisu prošli ni eko test, pa su tako lani pronađena 82.863 nedostatka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila, 57.137 nedostataka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost, 55.407 nedostataka kod opreme vozila, 53.454 nedostatka na uređajima za upravljanje te 49.655 nedostataka na kontrolnim i signalnim uređajima. Tek je 0,20 posto nedostataka nađeno na plinskim instalacijama (4085), dok su na električnim uređajima i instalacijama tijekom redovnog tehničkog pregleda zabilježena 14.172 nedostatka.
- Najveći dio voznog parka u Hrvatskoj i dalje se sastoji od starih vozila. Iako se 2018. prvi put nakon deset godina starost voznog parka smanjila, sa 13,99 na 13,68 godina, 2019. nije pokazala nastavak tog trenda, već stagnaciju (13,83 godine). I dalje je oko 70% voznog parka u Hrvatskoj starije od deset godina – komentirao je Goran Pejić, pomoćnik Uprave za tehničke poslove u Centru za vozila Hrvatske.