svi 2019
Objavljujemo nastupni razgovor s Volkerom Orbenom novim predsjednikom TISPOL-a, Europske mreže prometne policije
Čestitamo što ste postali novi predsjednik TISPOL-a. Koje je vaše mišljenje o tom uzbudljivom novom izazovu?
- Prije svega, vrlo sam zahvalan i ponosan na povjerenje Vijeća TISPOL-a u mene da budem glas Europske mreže za upravljanje cestama. Ovaj glas nam treba da bismo naglasili važnost našeg svakodnevnog rada za sve europske građane. Službenici prometne policije odgovorni su za učinkovito i djelotvorno provođenje prometnih pravila. U više od 90% sudara netko je počinio kazneno djelo protiv prometnih pravila.
Tjedni broj smrtnih slučajeva na cestama u EU-u (prosječno oko 500) jednak je broju dva putnička zrakoplova koji se ruše i ubijaju sve koji su u zrakoplovu.
Provedba doprinosi usklađenosti prometnih propisa i spašava živote. Kako bi se osigurala učinkovita i učinkovita provedba, policija u cestovnom prometu kao preduvjet treba dovoljno policijskih službenika i tehničkih uređaja u svim europskim zemljama. To je vrlo jednostavno: bez provođenja, prometna pravila su bezvrijedna. Ja ću biti glas koji naglašava taj zahtjev na europskoj i nacionalnoj razini.
Osvrćući se na rad prethodnih predsjednika kao što su Paolo Cestra, Aidan Reid, Koen Ricour, Pasi Kemppainen, Javier Sanchez, Roar Larsen ... postoji li možda nešto posebno što je svaki od tih ljudi donio TISPOL-u?
- Pridružio sam se TISPOL-u 2015. kao njemački predstavnik, tako da ne znam detaljna posebna postignuća bivših predsjednika. Ono što znam i osjećam je kultura TISPOL-a: svi predsjednici dolaze iz različitih europskih država članica, ali imaju isti cilj: poboljšati utjecaj provođenja prometa kako bi se smanjile prometne žrtve.
TISPOL se mijenja. Koliko ste sigurni da su promjene dobre - i da će biti djelotvorne?
- Mijenjamo se samo u organizacijskim pitanjima. Ove promjene neće se ticati onoga za što TISPOL stoji, neće se odnositi na našu filozofiju. Naši partneri neće primijetiti te promjene, osim što razmatramo promjenu imena. Predstojeći sastanak Vijeća u Dublinu (rujan 2019.) morat će odlučiti o promjeni iz TISPOL-a u ROADPOL, što je prijedlog članova Izvršnog odbora TISPOL-a. Za to postoji nekoliko razloga. Tako je akronim kratica za policijski informacijski prometni sustav i pojavila se u vrijeme kada je informacija bila nešto što je bilo teško prikupiti, osobito na europskoj razini.
Danas imamo na raspolaganju mnogo informacija, a problem je mnogo više vrednovati baze podataka i donositi prave zaključke. Drugi razlog je taj što je TISPOL registrirani zaštitni znak koji još uvijek drži bivša tvrtka TISPOL Limited, a trenutna mreža nije dobila prava na to ime.
Pitanje: Što smatrate svojim prioritetima za vrijeme vašeg madata?
- Prioritetni po pitanju vremena je završiti potrebne organizacijske promjene koje je započeo predsjednik Paolo Cestra i vršitelj dužnosti glavnog tajnika Aidan Reid. Radim vrlo blisko s njima i novim Izvršnim odborom kako bih dobio najbolji rezultat za TISPOL mrežu. Unatoč kratkom vremenskom pritisku, uvjeren sam da ćemo imati novi ustav i TISPOL će biti registriran u državi članici kao Međunarodna javna udruga na kraju godine.
Moj glavni prioritet je isti kao i svi bivši predsjednici: predstaviti TISPOL kao kompetentnu europsku mrežu cestovnih policijskih snaga. Postoji samo jedan.
Koja su nova područja u nastajanju u kojima TISPOL-ova stručnost i iskustvo mogu biti korisni?
- U svibnju 2018. godine, Europska komisija objavila je Strateški akcijski plan o sigurnosti na cestama koji uključuje novi dugoročni cilj za prepolovljavanje smrtnih slučajeva na cestama do 2030. godine, kao i, po prvi put, cilj smanjenja ozbiljnih ozljeda u istom iznosu. Povećano i dobro objavljeno provođenje mjera usmjereno na glavne rizike ubrzanja, vožnje alkoholnih pića i droge, odvraćanja pozornosti i neuporabe sigurnosnih pojaseva na cesti predstavlja temeljni dio postizanja novih ciljeva EU-a do 2030. godine.
Europska komisija će kao ključnu akciju istražiti kako osigurati stabilnost u financiranju potpore akcijama za sigurnost na cestama u okviru sljedećeg višegodišnjeg financijskog okvira, kao što su zajedničke prekogranične operacije provedbe cestovnog prometa organizirane u suradnji policijskih tijela.
Zato Komisiji, kao predsjedniku mreže europskih saobraćajnih policija, nudim punu potporu za provedbu ove akcije.
Kakvo je vaše mišljenje o vrijednosti partnerstva? Gdje je to bilo najuspješnije za TISPOL i gdje bi organizacija trebala tražiti nova, učinkovita partnerstva?
Znam da smo svi mi 100% usredotočeni na dijeljenje, učenje i isporuku zajedno. Savršeno smo spremni u potpunosti iskoristiti mnoge mogućnosti koje nam se otvaraju. Naši odnosi s vladama, industrijom i dionicima su bolji nego ikad i vjerujem da imamo stvarno jak tim koji će omogućiti daljnji rast i uspjeh u nadolazećim godinama.
Vidim potrebu da ja kao predsjednik TISPOL-a nastavim razvijati našu mrežu na međunarodnoj razini, učvršćujući sadašnji položaj u Europi i čineći organizaciju još poznatijom.
Veliku važnost pridajemo izvrsnom dugoročnom odnosu s Europskim vijećem za sigurnost prometa.
Rječju, TISPOL priprema za novu eru ...
- Moja jasna poruka je moja predanost strateškoj viziji TISPOL-a: siguran europski cestovni sustav koji je sve više bez smrti i ozbiljnih ozljeda. Prihvaćamo ogroman izazov s kojim se suočavamo i naši partneri u sigurnosti na cestama dok nastojimo postići cilj koji je Europska komisija postavila za 50% smanjenja smrtnosti na cestama do 2030. godine, kao i, po prvi put, cilj smanjenja ozbiljnih ozljeda za isti iznos. Uostalom, došlo je do drastičnog usporavanja smanjenja smrtnosti na cestama.
Znamo važnost provedbe u smanjenju smrtnosti na cesti i ozbiljnih ozljeda, a posvećeni smo osiguravanju da Europa ima najsigurnije ceste na svijetu. U svojoj strategiji osigurat ćemo da su načela Sigurnog sustava uključena.
Radeći s pravim partnerima, mi ćemo odrediti prioritet „fatalnih 4“ prekršaja i organizirat ćemo naše ciljeve za promicanje sigurnih cesta, sigurnih brzina, sigurnih vozila i sigurnih korisnika cesta.