sij 2021
Objavljujemo drugi dio velike analize organiziranog nastojanja poboljšanja razine sigurnosti cestovnog prometa autora Nenada Zubera
Nakon niza pojedinačnih aktivnosti subjekata zaduženih za sigurnost cestovnog prometa i postignutih određenih kratkotrajnih rezultata, došlo se do zaključka da bez sustavne i kontinuirane provedbe mjera nema postizanja dugoročnih ciljeva. Slijedom toga, Ministarstvo unutarnjih poslova predložilo je da se započne s provedbom Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa. Spoznavši opravdanost tog prijedloga, na sjednici održanoj 16. lipnja 1994. godine, Vlada Republike Hrvatske prihvatila je Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa.
Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske, bio je temeljni dokument i platforma za podizanje razine sigurnosti cestovnog prometa u našoj državi na višu, prihvatljiviju razinu od sadašnje. To obilježje zadržao je i do danas kada završava razdoblje primjene petog Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.
Prvi Nacionalni program donesen je za razdoblje od dvije godine te se nakon postizanja pozitivnih rezultata i dostizanja određenih ciljeva potvrdila njegova opravdanost pa su naredni razdobljima donesena još tri Programa i to drugi za razdoblje od 1996. do 2000. godine, treći od 2001. do 2005., a četvrti od 2006. do 2010. godine.
Svaki od ovih programa donošen je u različitim političkim i društvenim uvjetima pa su se u tom smislu oni i razlikovali, odnosno bili su više-manje prilagođeni aktualnoj situaciji.
Drugi Nacionalni program za razdoblje od 1996. do 2000. godine, povezuje s pozitivnim kretanjima po pitanju cestovne sigurnosti u razvijenim zapadnim zemljama (tadašnjih 15 članica Europske unije).