STATISTIKA: Prosječna starost vozila u Hrvatskoj – 10 i više godina!

Hrvatske registracijske pločice 2019. dobilo je 62.938 novih automobila, a trećina ih je nakon toga napustila našu državu. Gotovo 20.000 novih automobila lani je izvezeno iz Hrvatske

 

Prosječna starost hrvatskog voznog parka, na osnovi 2,327.515 vozila koja su lani pristupila redovnom tehničkom pregledu, čak je 13,83 godina, dok se u tome 1,728.911 vozila odnosi na osobne automobile čija je prosječna starost 12,58 godina. Čak više od 66% svih tih osobnih automobila staro je 10 i više godina!

 

Zadržati nove, odbaciti stare

 

Kako možemo pomladiti vozni park? Naravno, većim unosom/ uvozom novih vozila te rješavanjem starijih vozila. I dok nam zadnjih godina lagano raste prodaja novih osobnih automobila, raste nam i unos rabljenih vozila. Lani je pored 62.938 novih osobnih automobila prvi put registriranih u Hrvatskoj stiglo i više od 82 tisuće rabljenih vozila. I to ne bi bio toliko “loš” podatak da istovremeno iz naše domovine nije otišlo 19.488 osobnih automobila. Tako ispada da je od ukupno pridošlih novih vozila, njih 30,96% u istoj godini i izvezeno/izneseno iz Hrvatske. Znači, nema riječi o tome da se radi na ozbiljnijem pomlađivanju domaćeg voznog parka.

 

Statistički je moguće pratiti vozila s tzv. jednodnevnim registracijama, odnosno ona koja su u Hrvatskoj bila registrirana manje od 60 dana. Takvih je lani na našim prostorima bilo 6841. To su vozila koja su namjenski registrirana, i nakon toga odjavljena, kako bi odmah mogla napustiti Hrvatsku, a da nisu bila ni vožena na našim prometnicama. Tu je vodeći Volkswagen s 1919 takvih vozila koja su lani prošla kroz Hrvatsku. Drugo mjesto drži Fiat uz 1781 vozilo, dok je treća Škoda s 1147 vozila. Od modela, kod tih “jednodnevnih” registracija, vodeća je Škoda Octavia s 1038 primjeraka, drugi je Fiat 500 s 981 primjerkom, a slijede dva VW-a:

 

NOVI BROJ MAGAZINA

 

AUTOSTYLE sutra će na dar dobiti svi kupci Večernjeg lista. Uz analizu hrvatskog voznog parka, pročitajte i na kojim detaljima automobili najčešće padaju na tehničkom pregledu, kakve sve hibride razlikujemo, kako zakoni gledaju na električne romobile i još mnogo zanimljivih tema

 

Golf s 805 i Tiguan s 539 registracija.

 

Tijekom 2019. godine u Hrvatsku su uvezeni, odnosno uneseni osobni automobili 39 različitih marki, a u istom je vremenskom periodu došlo do izvoza 33 marke osobnih automobila. Tko je najviše uvozio, odnosno unosio, taj je i najviše izvozio, odnosno iznosio. Tako je lani u Hrvatsku ušao 8481 novi Volkswagen osobni automobil, a izašlo je njih 2680. Znači, teoretski je u Hrvatsku lani stigao 5801 novi VW-ov automobil. Na listi najvećih izvoznika slijedi Fiat s 2185 vozila, dok je na trećoj poziciji Opel s 2111 vozila.

 

Izvezeni auti 33 marke

 

Pogledamo li udio izvezenih u odnosu na uvezene, odnosno unesene automobile, dolazimo do zanimljivih saznanja. Od 62.938 uvezenih/unesenih vozila, njih 19.488, odnosno 30,96% je i izvezeno, odnosno izneseno. Najveći udio izvezenih u odnosu na uvezene ima Alfa Romeo. Od 99 pristiglih, njih 89, odnosno 89,9% otišlo je dalje. Ispada da je lani u Hrvatskoj ostalo tek 10 novih Alfa Romeo vozila. Slijede Fiat i Jeep. Više o ovoj temi sutra možete pročitati u novom broju magazina AutoStyle.

 

 

.....

autor: Ivan Cvetković

izvor: Večernji list