NADZOR PROMETA: Najčešći prekršaj - prekoračenje dozvoljene brzine kretanja vozila

Tijekom prošlog vikenda, policija je nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista. Stoga su ove aktivnosti posebno usmjerene i prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“.

U akciju je bio uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge i dr.

Policijski službenici svih policijskih uprava proteklog su vikenda, od 16. do 18. kolovoza 2024. godine utvrdili ukupno 4130 prekršaja od kojih izdvajamo:

- 388 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, a najveća koncentracija alkohola od 3,21 g/kg izmjerena je na području PU varaždinske,
- 1416 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU zadarske - 219 km/h,
- 403 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
- 124 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU splitsko - dalmatinske, 153 takva prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU dubrovačko-neretvanska s 262 takva prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU zagrebačke, gdje su utvrđena 53 takva prekršaja. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU istarske, 20 takvih prekršaja.

Ako malo detaljnije proanaliziramo, vidimo da su najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili vozači u dobnoj skupini od 31 do 40 godina (94  prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija od 0,51 do 1,00 g/kg, dok je to ujedno i najčešće izmjerena koncentracija u svim dobnim skupinama.

U nadzoru prometa, aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom kojih je zatečeno 10 osoba koje su bile ponavljači teških prekršaja u prometu tzv. „recidivisti“, a koji su počinili 12 teških prekršaja, od kojih najviše: nedopuštena koncentracija alkohola - sedam prekršaja, upravljanje dok je vozaču izrečena zabrana upravljanja motornim vozilom - tri prekršaja, vožnja bez položenog vozačkog ispita - jedan prekršaj te odbijanje testiranja na prisutnost alkohola - jedan prekršaj.

Iz tog razloga protiv 12 vozača proveden je žurni prekršajni postupak prilikom kojeg je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Na cestama Republike Hrvatske u razdoblju od 16. kolovoza 2024. u 00,00 sati do 18. kolovoza 2024. u 24,00 sati dogodilo se 97 prometnih nesreća s nastradalim osobama, od kojih 22 pripadaju kategoriji teških prometnih nesreća. Dogodile su se tri nesreće s poginulim osobama i 19 nesreća s teško ozlijeđenim osobama. U navedenim teškim prometnim nesrećama, tri osobe su smrtno stradale, 22 su zadobile teške tjelesne ozljede, a 13 lakše. Ukupno su ozlijeđene 132 osobe.

S ciljem smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 
 
Savjeti sudionicima u prometu
 

  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom

     

  • Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

    prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.