svi 2023
Na tehničkim pregledima vozila najčešće neispravnosti su na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju te kočenje
Centar za vozila Hrvatske objavio je korisne podatke za vozače o udjelu grešaka prema sklopovima vozila na redovnim tehničkim pregledima u 2022. godini čime vozače želi informirati i potaknuti na samopregled vozila i na važnost redovitog održavanja njihove ispravnosti. Podaci pokrivaju sve vrste vozila, a u ukupnom broju od 2.322.406 pregledanih, kod njih 18,59 posto ili 431.625 vozila, utvrđena je barem jedna neispravnost. Prosječan broj grešaka po neispravnom vozilu je čak 5,49, tako da je većina neispravnih vozila imala više od jednog neispravnog sklopa, što odgovara činjenici da su vozila u Hrvatskoj sve starija, pa i kvarovi najčešće nisu izolirani, već ih na neispravnim vozilima ima više.
Prilikom prvog pregleda vozila, najčešći postotak neispravnosti od čak 23,85 posto je na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, a vrlo blizu su i neispravnosti na uređajima za kočenje koje čine 22,42 posto u ukupno utvrđenom broju neispravnosti. Slijede neispravnosti na karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima, zatim neispravnosti na motoru, a na petom mjestu ukupnog broja su neispravnosti osovine, kotača, pneumatika i ovjesa.
„I ove godine je relativno velik udio nađenih neispravnosti na vozilima pokazao da su tehnički pregledi učinkovito sredstvo za smanjivanje broja tehničkih neispravnih vozila na cestama. Čak i naoko nebitan kvar može izazvati nezgodu koja se mogla lako otkloniti. Statistike govore da najčešće bilježimo neispravnosti poput onih na uređajima za kočenje ili osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, za koje i laici znaju da vrlo lako mogu prouzročiti nesreće. Nadamo se da će podaci koje objavljujemo pomoći vozačima da sami obrate pažnju na pojedine dijelove vozila, kao i da se adekvatno pripreme za tehnički pregled, s obzirom da u ljetnim mjesecima imamo povećan broj pregleda. Također, apeliramo na vozače da ne zaborave na redovitu provjeru tekućina u vozilu, posebice ulja, kao i ispravnosti akumulatora i pneumatika općenito, posebno tlaka u pneumaticima, kočnog sustava i stanja brisača.“ – istaknuo je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.