Najčešće greške motorista, ali i vozača automobila prema njima

Posljedice prometnih nesreća u kojima su sudjelovali mopedi i motocikli nisu razmjerne njihovom broju u ukupnom broju vozila. 

Najčešće greške i prekršaji motociklista i mopedista

  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti,
  • podcjenjuju ili zbog neiskustva ne prepoznaju opasnosti u prometu,
  • ne koriste zaštitne kacigeili koriste one koje nisu homologirane,
  • kreću se neprilagođenom ili nedopuštenom brzinom,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila (nogostupi, pješačke zone),
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera,
  • upravljaju neregistriranim i vozilima kojima je isteklo važenje prometne dozvole,
  • upravljaju prije stjecanja prava na upravljanje, odnosno bez položenog odgovarajućeg vozačkog ispita,
  • upravljaju vozilom pod utjecajem alkohola,
  • uklanjaju blokade na mopedima.
  • stvaraju preveliku buku,

 Najčešće greške i prekršaji vozača ostalih vozila koje ugrožavaju vozače mopeda i motocikala:

  • ne provjeravaju „mrtvi kut“,
  • skreću i prestrojavaju se bez uključenog pokazivača smjera,
  • oduzimaju prednost prolaska na raskrižju,
  • neoprezno otvaraju vrata dok se nalaze u zaustavljenoj koloni.

 Vozači mopeda i motocikala ne bi trebali olako shvaćati opasnosti u prometu, moraju shvatiti da su ta vozila, kao i sva druga, opće opasna sredstva, samo što su posljedice nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala u pravilu teže ozljede ili smrtne posljedice.