04
ožu 2019
ožu 2019
Posljedice prometnih nesreća u kojima su sudjelovali mopedi i motocikli nisu razmjerne njihovom broju u ukupnom broju vozila.
Najčešće greške i prekršaji motociklista i mopedista
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti,
- podcjenjuju ili zbog neiskustva ne prepoznaju opasnosti u prometu,
- ne koriste zaštitne kacigeili koriste one koje nisu homologirane,
- kreću se neprilagođenom ili nedopuštenom brzinom,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila (nogostupi, pješačke zone),
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera,
- upravljaju neregistriranim i vozilima kojima je isteklo važenje prometne dozvole,
- upravljaju prije stjecanja prava na upravljanje, odnosno bez položenog odgovarajućeg vozačkog ispita,
- upravljaju vozilom pod utjecajem alkohola,
- uklanjaju blokade na mopedima.
- stvaraju preveliku buku,
Najčešće greške i prekršaji vozača ostalih vozila koje ugrožavaju vozače mopeda i motocikala:
- ne provjeravaju „mrtvi kut“,
- skreću i prestrojavaju se bez uključenog pokazivača smjera,
- oduzimaju prednost prolaska na raskrižju,
- neoprezno otvaraju vrata dok se nalaze u zaustavljenoj koloni.
Vozači mopeda i motocikala ne bi trebali olako shvaćati opasnosti u prometu, moraju shvatiti da su ta vozila, kao i sva druga, opće opasna sredstva, samo što su posljedice nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala u pravilu teže ozljede ili smrtne posljedice.