ožu 2019
Nerijetko se nakon prvog sudara slabijeg intenziteta ne otvore zračni jastuci, a onda se ne otvore i nakon snažnog drugog sudara ili se aktiviraju tako da čak mogu ozlijediti putnike u vozilu
O automobilskoj industriji znamo mnogo, ali i mnogo detalja nam je nepoznato, a jedan od njih je i ponašanje sigurnosnih sustava u automobilima u sekundarnim sudarima, koji su često opasniji od prvog sudara. Hyundai je razvio prvi zračni jastuk za više sudara. Namijenjen je zaštiti od višestrukih sudara ili sekundarnih sudara, koji se javljaju u 30% svih nesreća na autocestama. Nerijetko se nakon prvog sudara slabijeg intenziteta ne otvore zračni jastuci (često su to dodiri dva vozila i onda slijedi gubitak kontrole, okretanje, slijetanje s ceste…), a onda se nakon drugog sudara (snažnog udara u zaštitnu ogradu, udara u drvo, stup…) zračni jastuci ne otvore ili se otvore tako da čak i mogu ozlijediti putnike u vozilu, koji više nisu u idealnom položaju.
Hyundaijev sustav senzorski prati položaj putnika u kabini i potom u sekundarnom sudaru otvara zračne jastuke ovisno o položaju putnika u kabini.
– Trenutni sustav zračnih jastuka ne pruža zaštitu u sekundarnim sudarima. Novi sustav pruža veću zaštitu jer se zračni jastuci uključuju efikasnije nakon drugog sudara, kalibrirajući status vozila i putnika – objasnili su u Hyundaiju.
Zasad nije poznato koja će vozila prva dobiti nove zračne jastuke, ali je sigurno da će biti ugrađeni i u Kijine modele (Hyundai je vlasnik ove korejske tvrtke).