AUSTRIJA: Oštre mjere protiv vožnje bicikla u pijanom stanju

Biciklistička policija Graza izvijestila je o stopama prekršaja biciklista u gradu. Policajci su registrirali 600 kazni i više od 1.800 prekršaja u prvoj polovici godine

 

Budući da su mnogi prekršaji bili povezani s vožnjom bicikla u pijanom stanju, lokalna je policijska uprava najavila pojačane provjere za budućnost.

 

Kad piju alkohol, voze bicikl umjesto motornog vozila

 

Prema njihovoj izjavi, ljudi su namjerno voziti bicikl umjesto motornog vozila, kada su planirali piti. Načelnika policije Graza Thomasa Heilanda citirao je ORF, Nacionalna austrijska radiodifuzna mreža, koji je objasnio da su u 63% prometnih nesreća s ozlijeđenim ili smrtnim slučajevima u gradu sudjelovali biciklisti.

 

Dok policija nije dala konkretne podatke o tome koliko je onih koji su bili uključeni u vožnju u alkoholiziranom stanju, g. Heiland je naglasio da bi ukupan broj nesreća mogao biti čak i veći zahvaljujući novostečenim navikama ljudi o pijenju i vožnji biciklom.

 

To je potaknulo raspravu o tome koji bi zakoni o biciklizmu trebali biti na snazi ​​u Austriji jer građani smatraju da je vožnja bicikla u pijanom stanju dopuštenija od vožnje automobila pod utjecajem alkohola.

 

Prosječna brzina biciklista amatera kreće se oko 30 kilometara, prema mjerenjima tijekom Tour de Francea. To znači da su vrlo često biciklisti ti koji su ugroženi, s obzirom na to da većini gradova nedostaje sveobuhvatna biciklistička infrastruktura i ljudi su prisiljeni natjecati se s automobilima za prostor na cesti.

 

Biciklistički zakoni u Austriji prilično su “nezabranivi” i daju ljudima malo prostora s obzirom na to da su biciklisti posebno osjetljivi na prometne nesreće. Istodobno, bicikliste nastoje tretirati kao dio redovnog cestovnog prometa, jer koriste redovne ulice i komuniciraju s pješacima, javlja TheMayor.

 

Jedna od velikih odredbi je nošenje kacige, koja je apsolutno obavezna za sve bicikliste ili putnike u biciklizmu mlađe od 12 godina. Ujedno, roditelji ili staratelji su odgovorni ako djeca ne nose kacige.

 

Sam bicikl mora biti opremljen i prednjim i stražnjim svjetlom, a biciklisti moraju uvijek davati znak prilikom skretanja. Također moraju dati prednost – za njih vrijede znakovi za prepuštanje i zaustavljanje – kao i poštivati ​​ograničenje brzine.

 

Nadalje, vožnja biciklom protiv toka prometa dopuštena je samo ako postoji dodatni znak. Pješaci imaju prednost pred biciklima, pa su pješačke zone zabranjene za bicikle osim ako nema znaka. Biciklisti se na cesti moraju uvijek kretati cestom i ako postoji biciklistička staza, moraju je koristiti. Zabranjeno je i telefoniranje bez hands-free uređaja.

 

Što se tiče alkohola, zakonska granica je 0,8 promila ili 0,4 miligrama. Iznad 0,8 promila kazna je između 800 i 3700 eura. Iznad 1,2 promila kazna je između 1200 i 4400 eura, dok je iznad 1,6 promila kazna od 1600 do 5900 eura. Također, ako biciklist odbije pristupiti alkotestu, ima pravo na najvišu kaznu.