STATISTIKA NADZORA PROMETA: Recidivisti u fokusu interesa

Tijekom pojačanog nadzora prometa proteklog vikenda najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU koprivničko - križevačke, 32 prekršaja, dok je najmanji broj takvih prekršaja utvrđen u PU ličko – senjskoj

 

Policija je i tijekom proteklog vikenda nastavila s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće s teško ozlijeđenim i poginulim osobama. Aktivnosti policije posebno su bile usmjerene i prema ponavljačima teških prekršaja u prometu tzv. „recidivistima“.

Policijski službenici svih policijskih uprava od 14. do 16. kolovoza 2020. godine utvrdili su 4.230 prekršaja od čega izdvajamo:

- 306 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća izmjerena koncentracija alkohola 3,89 g/kg izmjerena na području PU varaždinske

- 1.914 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU brodsko - posavske, 243 km/h

- 429 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa

- 170 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU koprivničko - križevačke, 32 prekršaja, dok je najmanji broj takvih prekršaja utvrđen u PU ličko – senjskoj (1 prekršaj). Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU zagrebačka s 401 prekršajem, dok je najmanji broj takvih prekršaja zabilježen u PU međimurskoj, 21 prekršaj. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači na području PU splitsko - dalmatinske, PU istarske i PU zagrebačke, po 48 takvih prekršaja. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU istarske (40 prekršaja).

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači u dobi od 18 do 24 godine i od 31 do 40 godina (po 76 takvih prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 0,51-1,00 g/kg što je i najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega je zatečeno 20 osoba, a koje su počinile 23 teška prekršaja, od čega najviše:

nedopuštena koncentracija alkohola – 6;

vožnja prekomjernom brzinom – 2;

upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 3;

upravljanje prije stjecanja prava – 9

i odbijanje ispitivanju ili liječničkom pregledu odnosno uzimanju krvi ili krvi i urina - 3.

Iz tog razloga 4 su vozača zadržana u posebnim prostorijama do 12 sati  te je protiv 12 vozača proveden žurni prekršajni postupak prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

Od 14. do 16. kolovoza 2020. godine na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 88 prometnih  nesreća s nastradalim osobama. U dvije nesreće smrtno su stradale dvije osobe, a jedna je zadobila teže tjelesne ozljede. U ostalim nesrećama ozlijeđeno je 130 sudionika. Stoga se poduzimanje mjera usmjerenih na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu nastavlja.

Ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 

 
Savjeti sudionicima u prometu
 

  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,

  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,

  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),

  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,

  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,

  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,

  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,

  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,

  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,

  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,

  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,

  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom. 

 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala
 

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,

  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),

  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

  • provjeriti tlak u gumama,

  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,

  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,

  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,

  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),

  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,

  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

  • ne voziti slalom između vozila,

  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,

  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,

  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.