Strategija prometne preventive u dječjem vrtiću

Autori: Maja Ljubić, Gea Cetinić, Žarko Bošnjak


Pišući polovicom 2010. godine Uvodnu riječ 'Strategiji prometne preventive u osnovnoj školi', nisam slutio da ću krajem 2013. godine imati čast i zadovoljstvo pisati Uvodnu riječ 'Strategiji prometne preventive u dječjem vrtiću'.

Kronološki gledano, osnovnoškolska strategija je bila završetak projekta 'Prometna preventiva u osnovnoj školi - uvođenje prometnog odgoja u osnovne škole', započetog 2009. godine.

Nakon toga, od rujna 2011. do listopada 2013. godine, realiziran je projekt 'Prometna preventiva u srednjoj školi'. Finale ovog projekta izdavanje je 'Strategije prometne preventive u srednjoj školi', koja je svjetlo dana ugledala u listopadu 2013. godine te je kao i prethodna, distribuirana diljem Lijepe naše, kao pomoć subjektima i pojedincima kod provođenja preventivnih aktivnosti sa

ciljem podizanja razine sigurnosti cestovnog prometa.

Dolazimo tako do 2013. godine, tijekom koje je predložen, prihvaćen i proveden 'Projekt za promicanje, preventivu, razvitak i unapređenje zaštite djece vrtićke i predškolske dobi u prometu'.

Prva dva projekta provedena su u suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje, Hrvatskog autokluba i Ministarstva unutarnjih poslova, a u trećem projektu uz Agenciju i MUP, nositelj je bila Udruga 'Sigurna cesta'.

Valja istaknuti da su svi projekti financirani sredstvima Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske.

Završavajući realizaciju posljednjeg projekta, vezanog za preventivu u dječjim vrtićima, zatvara se krug pokušaja implementacije prometne preventive u obrazovni sustav države i to od vrtića, preko osnovne, do srednje škole. Na taj je način Republika Hrvatska dobila 20 županijskih timova i tim Grada Zagreba, osposobljene i odgovorne za provedbu najrazličitijih akcijskih planova, kojima

je zajednički nazivnik preventiva u cestovnom prometu. Timove čine odgojitelji u dječjim vrtićima, učitelji tehničke kulture u osnovnim školama, nastavnici strukovnih predmeta u srednjim školama, zaposlenici Hrvatskog autokluba ili pridruženih lokalnih autoklubova i policijski službenici linije rada prometne policije.

Osim toga, produkt ovih projekata je i portal prometne prevencije (www.ppskole.com.hr) s potportalima za vrtiće, osnovne i srednje škole. U konačnici, područje edukacije u domeni cestovnog prometa, obogaćeno je s tri strategije prometne preventive, one u vrtićima te osnovnim i srednjim školama.

Iz svega nabrojanog da se iščitati da u Republici Hrvatskoj postoje snage pune znanja i željne rada na području sigurnosti cestovnog prometa, ali njihov entuzijazam i ambicija nisu dovoljni ukoliko ne postoji stvarna, a ne samo deklarativna, podrška politike na najvišoj razini kao i ona dobro informirane i smisleno animirane šire društvene zajednice.

Generalno gledano, Strategija prometne preventive u dječjem vrtiću, kao i prethodne dvije, dobar su primjer rezultante sinergijskog djelovanja predstavnika odgojno-pedagoške i prometne struke te su pokazatelj da uglavnom sinergija pridonosi pozitivnim pomacima u bilo kojem društvenom kontekstu.

Miron Huljak

 Preuzimanje dokumenta je ispod članka