VREMEPLOV: 1886. Karl Benz prijavio patent automobil - trokolicu s benzinskim motorom

Benz Carl Friedrich, njemački inženjer i tvorničar (Karlsruhe, 25. XI. 1844 – Ladenburg, 4. IV. 1929). Konstruirao praktičan četverotaktni benzinski motor i prvi automobil (1886., s 3 kotača) koji je uspio u tehničkom i ekonomskom pogledu. No, njegovu su izumu prethodili mnoga značajna otkrića

 

Na svim listama top izuma koji su promijenili svijet, izum automobila, uz nebrojene inačice svih vrsta cestovnih prometala, jedan je od najznačajnijih tehničkih izuma u čovjekovoj povijesti

 

Najvažniji izum u povijesti prometa, naravno, bio je kotač, ali do pojave željeznice i automobila brzina

putovanja se tisućljećima nije bitnije mijenjala. U kopnenom prijevozu, uz pomoć životinja, poglavito konja, vozilo se sporo i dugo kroz stoljeća. No razvoj, različitih vozila stvorio je cestogradnju, a ona je pak izmijenila izgled planete i čovjekova života uopće. Rimske ceste i Kineski sustav kopnenih plovnih kanala preteča je ideje suvremene cestogradnje.

 

Carl Fricrich Benz, Gottlieb_Daimler i Nikolaus August Otto i njihov Benz-Patent-Motorwagen Nr.1

 

Premda se izum automobila uvriježenim automatizmom pripisuje njemačkom trojcu Ottu, Daimleru i Benzu, automobilska predpovijest ima svoje slavne junake, katkad i tragičare bez čijih otkrića i tehničkih rješenja, ali i zabluda ne bi ni bilo suvremenih vozila.

 

Češki izumitelj Jozef Bozek je jedan od pionira globalne auto industrije

 

 

Kako povijest pamti, uglavnom, pobjednike, desetine zaslužnih predšasnika automobilske revolucije porogutao je povijesni zaborav. Poput Hans Hautscovih samohodnih kočija, pa do prvog portabl parnog automobila češkog konstruktora Josefa Bozeka.

 

Renesansni genijalac Leonardo da Vinci bio je u mnogim stvarima prvi, tako je u osimšljavanju vozila

 

 

Općeprihvaćena definicija automobila kao vozila koje se bez uporabe tračnica pokreće snagom vlastitog motora. Među prvima u tom je smjeru razmišljao renesansi genijalac Leonardo da Vinci koji je izumio vozilo koje se pokreće od strane dviju grupa svinutih opruga koje daju promjenjivu silu; dok jedna grupa radi druga se povlači, te se tako dolazi do ravnomijernog pokretanja.

 

Ferdinand Verbiesln i njegovo vozilo na paru, godina proizvodnje 1670.

 

 

Flamanski astronom Ferdinand Verbiest za kineskog je cara 1670. konstruirao prvo vozilo na paru.

 

Škot  James Watt je izmislio parni stroj, krupan korak prema automobilu

 

 

Kamen međaš u evoluciji automobila bio je izum parnog stroja Škota Jamesa Watta, koji je prvi iskoristio snagu vodene pare za pokretanje pogonskih strojeva. Zato se osamnaesto stoljeće s pravom se naziva stoljećem pare.

 

 

Hancockovi autobusi na paru označili su početak ere suvremenih vozila za javni prijevoz i putničkog prometa

 

Željeznički promet se ubrzano razvija, a zanimljivo je da se u cestovnom prometu autobusi – čuveni Hancocks bus - pojavljuju prije nego automobili.

 

 

Richard Trevithic učinio je parni kotao mobilnim, ostalo je povijest...

 

Prvi visokotlačni stroj, u stvari, preteču samostalnog autonomnog parnog motora osmislio je engleski inžinjer i izumitelj Richard Trevithick koji je izgradio i prvu malu parnu lokomotivu, a njegov izum je i objedinjavanje motora i parnog kotla. U osobi Jamesa Watt-a, izumitelju parnog stroja, imao je velikog suparnika i takmaca, što će se pokazati sudbonosnim za njegovu izumiteljsku karijeru, tako da će slava da konstruira prvo samohodno vozilo pripasti jednom Francuzu, topničkom čansiku Nicolas Joseph Cugnotu. O njemu više u idućem nastavku našeg serijala.

 

 

 Francuz Nicolas Joshep Cugnot izumitelj je prvog funcionalnog vozila na parni pogon. Bila je to trokolica za vuču topova.