TEHNOLOGIJA PROMETNE SIGURNOSTI: Sustav komunikacije između automobila

Od 2020. svaki Volvo automobil će koristiti tehnologiju koja prepoznaje opasnosti na putu. Te informacije automobil odašilje sam, a svaki Volvo koji se kreće istim putem, sat vremena ili dan kasnije, bit će upozoren unaprijed.

 

Automobili koji razgovaraju ne samo s vozačem, već i međusobno, oni koji mogu sami preuzeti kontrolu nad vožnjom i dovesti nas do odredišta sigurno – sve su ovo motivi znanstvene fantastike i nova unaprjeđenja koja nas očekuju za par godina. Industrija sprema najnovije i radikalnije promjene u narednih par godina.

 

Prije tek mjesec dana, iz Volva su najavili ograničenje apsolutne brzine svojih automobila na 180 km/h. Ovo će ograničenje biti implementirano na svim automobilima nove generacije s ciljem sprječavanja fatalnih prometnih nesreća uzrokovanih visokim brzinama. No, integrirano ograničenje brzine uskoro bi mogla postati stvarnost za automobile i kamione na području Europske unije. Iako je svojevremeno sustav trebao imati ograničenje bez mogućnosti prelaska ograničenja, ta se stavka promijenila. U ožujku ove godine, EU komisija je najavila postupak uvođenja regulacije do 2022. Jer, kako naglašavaju u EU, svake godine 25 tisuća građana izgubi život uzalud.

 

Od 2020. svaki Volvo automobil će, kako su najavili, koristiti tehnologiju koja prepoznaje opasnosti na putu, kao što je primjerice skliska cesta, i pohranjivati ih uz lokacije na GPS-u. Te informacije automobil odašilje sam, čim prepozna proklizavanje ili oštećenje ceste. A svaki Volvo koji se kreće istim putem, sat vremena ili dan kasnije, bit će upozoren unaprijed.

 

Napredni Šveđani su prvi koji su najavili implementaciju nove tehnologije za prepoznavanje intoksiciranog vozača.

 

Tehnologija se već godinama razvija u SAD-u pod programom DADSS (Driver Alcohol Detection System for Safety), a uz pomoć koje se analizira razina alkohola putem daha i kože. Vozač da bi pokrenuo vozilo mora 'dokazati' svoju trezvenost pritiskom prsta na plohu uz volan, a tijekom vožnje senzori iza volana analiziraju dah vozača. DADSS program je započeo 2008., a danas je u završnim fazama testiranja te najavljuju prvi proizvod na tržištu 2020. Sustav će biti jedinstveni proizvod koji će kupci moći zatražiti kod nabavljača, a što se tiče integracije sustava već tijekom proizvodnje, za sada znamo samo za najave švedskog brenda.

 

Kako poručuju iz tvrtke, sljedeći korak za novu generaciju automobila je integrirani sistem monitoringa vozača. Drugim riječima, unutarnji sustavi će uskoro moći prepoznati intoksiciranog i ometenog vozača te preuzeti kontrolu nad vozilom. Sistem će se aktivirati u vidljivo problematičnim situacijama kada vozač neće pravovremeno reagirati na upozorenja automobila. Tada će vozilo moći prilagoditi brzinu, držati se trake, nazvati pozivni centar za asistenciju te na kraju sasvim usporiti i parkirati sa strane.

....

izvor: volvo.hr, Jutarnji list

autor: Dina Hrastović