srp 2019
Pri brzini kretanja od 40 km/h, snagom ruku ne možemo da zadržimo svoje tijelo, već ono napušta sjedište, glava udara u vjetrobran a tijelo udara u upravljač. No, sa sigurnosnim pojasom, sitacija je potpuno drukčija...
Putnici na zadnjim sjedištima vozila posebna su opasnost jer prilikom sudara bivaju, poput projektila, "ispaljeni prema putnicima na prednjim sjedištima, što je zorno vidljivo na crtežu ispod:
Gornjih 4 crteža prikazuju kretanje tijela prigodom sudara bez sigurnosnog pojasa, a ispod je prikazano kretanje sa sigurnosnim pojasom.
Jeste li znali da ugrađeni zračni jastuk (u upravljaču automobila, odnosno ispred suvozačeva sjedala) ne ispunjava svoju funkciju ako se ne rabi sigurnosni pojas.
Ukoliko tijekom vožnje nisu vezani sigurnosnim pojasom, putnici na zadnjim sjedištima automobila posebno su ugroženi. Njihov je život ugrožen jer u slučaju sudara oni, poput projektila, jednostavno su "ispaljeni" prema putnicima na prednjim sjedištima.
Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO), vezanje sigurnosnih pojaseva može značajno doprinijeti smanjenju smrtnog stradanja prigodom prometne nesreće - čak do 50 posto!
Sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i zračni jastuci su osnovni čimbenici zaštite vozača i putnika u trenutku prometne nesreće. Zato je zakonska obveza vozača i putnika da rabe sigurnosni pojas tijekom vožnje.