lip 2020
Proizvođači automobila ulažu milijune eura u razvoj sustava za autonomnu vožnju i nesumnjivo ćemo u budućnosti imati samovozeće automobile. Svakom novom generacijom automobila bliži smo tome, ali još je mnogo prepreka za nesmetano korištenje takvih sustava u svakodnevnom prometu.
Tu se prvenstveno nameće pravno pitanje odgovarnosti za eventualnu nesreću. Američki proizvođač automobila Tesla u mnogim je poljima predstavio napredne sustave i tehnologije. Dakako, najpoznatiji je po svojim potpuno električnim automobilima, no Tesla Motors među prvima je krenuo i s razvojem sustava autonomne vožnje. Teslin autopilot vrlo je napredan, ali još uvijek nije savrzabilježene šen, a uz to - prema aktualnom zakonu - za volanom mora biti vozač.
Zbog velikih očekivanja - i brzanja sa stavljanjem još nedorađenog sustava u promet - već su razne greške Teslinog autopilota. S najnovijim ažuriranjem autopilota, Tesla Motors je svojim kupcima u softver ubacio i najnoviju značajku “zaustavljanje pred semaforima i znakom stop”, koja je još u beta verziji, odnosno još je u fazi testiranja. U praksi, vozači kažu da autopilot postupno zaustavlja automobil pri približavanju semaforu i kad je na njemu upaljeno zeleno svjetlo, što zbunjuje i njih i vozače koji voze iza Tesla automobila.
Tesla Motors odgovara da se radi o značajki koja je još u testnoj fazi i kojom čine još jedan korak prema potpuno autonomnom automobilu, a zasad je vozači moraju koristiti uz aktivno sudjelovanje u vožnji. Nezavisni stručnjaci slažu se da zasad ova značajka nije najsretnije rješenje i da bi mogla dovesti do nesreća, pogotovo jer drugi vozači ne očekuju da će Tesla ispred njih zakočiti na zelenom svjetlu na semaforu.