ruj 2020
Stručnjak za promet dr. sc. Šime Savić upozorio je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska da je općenito stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj jako loše. Kaže da je to pitanje prometne kulture, a ne policije
Električni romobili sve su više dio svakodnevice na cestama. No u propisima o sigurnosti prometa na cestama električni romobili skoro da i ne postoje, nije uređeno kojom brzinom se mogu kretati, kud se mogu kretati, tko s njim sve može upravljati i pod kojim okolnostima. Posebno je nejasno i koja su prava potrošača u slučaju prometnih nezgoda u kojima sudjeluju električni romobili.
Policija upozorava vozače električnih romobila
Stručnjak za promet dr. sc. Šime Savić upozorio je u emisiji Dobro jutro, Hrvatska da je općenito stanje sigurnosti cestovnog prometa u Hrvatskoj jako loše. Kaže da je to pitanje prometne kulture, a ne policije. Nalazimo se na dnu europske ljestvice po broju smrtnih slučajeva, naglasio je i dok se svi ne angažiraju, ništa se neće promijeniti.
Što se tiče romobila, Savić je istaknuo da su romobili doživjeli svoju ekspanziju, da više nisu dječji predmet zabave i danas služe za prijevoz. Oni su mobilni, ekološki prihvatljivi, ali nikako nisu uređeni u Hrvatskoj.
- Tretiraju se kao pješači jer bivši je zakon regulirao samo romobile a onaj dječji romobil s kojim je zabranjeno igrati se na kolniku i današnji električni nemaju nikakve poveznice - rekao je Savić i dodao da dodatno pogoršava situaciju činjenica da je električni romobil nečujno vozilo pa može doći na pješačkom prijelazu s velikom brzinom a da ga nitko ne čuje.
Kaže da je Europska unija prepustila zakonsko uređenje romobilista nacionalnom zakonodavstvu, ali u Hrvatskoj se po tom pitanju ništa nije dogodilo i romobilisti uopće nisu zakonski uređeni.
Ako se, primjerice u prometu romobilist sudari s pješakom, jedan i drugi se smatraju pješacima. Nije jasno tko će platiti štetu, romobilisti ne plaćaju policu osiguranja. Trebali bismo zaštititi i jednu i drugu stranu, smatra prometni stručnjak.
- Trebali bismo urediti i pitanje kakve bi uvjete trebalo svaki romobil ispunjavati ako je već u prometu - primjerice, trebao bi imati prednje i zadnje svjetlo, uređaj za kočenje, uređaj za zvučno upozorenje, trebalo bi se postaviti ograničenje brzine, vozač ne bi smijao upotrebljavati alkohol... Također je važno definirati kuda se trebaju kretati romobilisti - po kolniku, biciklističkim stazama, pješačkim zonama... Zasigurno treba poticati ekološka vozila ali nikako nauštrb sigurnosti sudionika u prometu - zaključio je stručnjak za promet dr. sc. Šime Savić.
Na linku pogledajte prilog HRT-a:
http://vijesti.hrt.hr/660145/romobili-udobni-ekoloski-prihvatljivi-i-zakonski-neureeni?jwsource=cl