lip 2024
Od 7. srpnja 2024. godine, u Europskoj uniji, samim time i u Hrvatskoj, će postati obavezno da svi novohomologirani modeli automobila imaju ugrađen ISA
Intelligent Speed Assistance (ISA) ili na hrvatskom jeziku, pametni pomoćnik za brzinu, novi sustav pomoći vozaču koji se ugrađuje u automobile. Cilj mu je poboljšati sigurnost u prometu smanjenjem prekoračenja brzine.
Kako ISA funkcionira? Jednostavno, ISA koristi kamere ili GPS za praćenje trenutačne brzine vozila i znakova ograničenja brzine. Ako vozač prekorači dopuštenu brzinu, ISA će ga na to upozoriti na sljedeće načine: zvučni signalom, alarm će se aktivirati i upozoriti vozača da prekoračuje brzinu ili vizualnim signalom, na upravljačkoj ploči automobila ploči će se pojaviti simbol ili poruka koja upozorava vozača na prekoračenje brzine, te haptičkim, odnosno taktilnim signalom – vibracijom. U nekim sustavima, ISA može koristiti i vibracije upravljača kako bi dodatno upozorio vozača.
U nekim naprednijim sustavima, ISA može automatski smanjiti brzinu vozila, ali ne kočenjem nego smanjenjem brzine motora, ako vozač ne reagira na upozorenje.
Prednosti ISA-a sustava
ISA može pomoći vozačima da se drže dopuštenih ograničenja brzine i time smanje rizik od prometnih nesreća. Posebno je koristan u gradovima i na cestama gdje su ograničenja brzine često mijenjaju. Posebno je koristan u nepoznatim okruženjima ili kada vozač nije siguran u dozvoljenu brzinu. ISA može podići svijest vozača o značaju ograničenja brzine.
Važno je napomenuti da ISA nije zamjena za budnost i odgovornost vozača. Vozač je uvijek dužan prilagoditi brzinu uvjetima na cesti i prometnim znakovima, bez obzira na ISA.
Od 7. srpnja 2024. godine, u Europskoj uniji, samim time i u Hrvatskoj, će postati obavezno da svi novohomologirani modeli automobila imaju ugrađen ISA. Ovo je dio širih napora za poboljšanje sigurnosti u prometu i smanjenje broja smrtnih slučajeva na cestama.
Kao i svaka druga tehnološka inovacija, tako se u pojedinim komentarima korisnika često ističu nedostaci ISA-a sustava pametnog pomoćnika za brzinu. Neki ga vozači smatraju iritantnim, pa i „previše restriktivnim”. Postoji zabrinutost da bi ISA mogao „ograničiti slobodu” vozača.
Istina je da pametni pomoćnik za brzinu u automobilu možda neće biti uvijek točan, posebno u ruralnim područjima ili u lošim vremenskim uvjetima, no stoji zaključak kako je to koristan alat koji može doprinijeti sigurnosti u prometu. Važno je da vozači budu svjesni njegovih mogućnosti i ograničenja te da ga koriste odgovorno.