srp 2023
Prema provedenim istraživanjima može se pretpostaviti da se gotovo 52 % prijevoza djece obavlja nezaštićeno
Prema rezultatima istraživanja 78 % vozača osobnih vozila u teškim prometnim nesrećama koristilo je sigurnosni pojas, dok ih 7 % nije koristilo. Za 15 % vozača nije dostupan podatak o korištenju sigurnosnog pojasa. Prema provedenim istraživanjima može se pretpostaviti da se gotovo 52 % prijevoza djece obavlja nezaštićeno.
Za potrebe smanjenja posljedica teških prometnih nesreća u kojima sudionici nisu koristili zaštitni pojas i/ili sigurnosni sustav vezivanja djece definirane su četiri aktivnosti podijeljene u dvije mjere:
• Provođenje preventivno-edukativnih i promidžbenih aktivnosti
• Istraživanja.
Provođenjem definiranih mjera predviđa se povećati udio vozača i putnika u motornim vozilima koji pravilno koriste odgovarajući sigurnosni pojas i sigurnosni sustav za vezivanje djece tijekom vožnje na 98 % do kraja planskog razdoblja Nacionalnog plana.
Tip mjere |
Mjera |
Aktivnost |
Odgovornost |
Razdoblje provedbe |
Edukacija |
Provođenje preventivno-edukativnih i promidžbenih aktivnosti |
Provođenje aktivnosti u cilju podizanja svijesti o važnosti pravilnog vezivanja djece u vozilima s posebnim naglaskom na školski prijevoz i prijevoz na kratkim relacijama |
MZO, MUP, MMPI, HAK, RSO |
I. |
Preventivno-edukativni program (npr. KLIK-sigurnosni pojas i sl.) s posebnim naglaskom na edukativne programe kojima se upozorava na važnost korištenja sigurnosnih pojaseva na stražnjim sjedalima |
HAK, RSO
|
I. |
||
Inženjerska rješenja |
Istraživanja |
Istražiti i predložiti programe, kampanje i rješenja koji na učinkoviti način podižu svjesnost o važnosti korištenja pasivne zaštite |
MUP, HPD, RSO, HAK |
I. |
Istražiti udjele korištenje sigurnosnog pojasa i sustava sigurnosti za vezivanje djece tijekom vožnje uz prijedlog povećanja udjela korištenja |
MUP, RSO |
I. |