ruj 2023
Provođenjem definiranih mjera predviđa se da sve nove ceste zadovoljavaju predviđene sigurnosne standarde za sve sudionike u prometu ili imaju tri i više „zvjezdica“, dok postojeće ceste na kojima se odvija 75 % prometa trebaju biti ocijenjene s minimalno tri „zvjezdice“ za sve skupine korisnika ceste, ovisno o kategoriji ceste i planiranom prometnom opterećenju po skupinama korisnika.
Udio teških prometnih nesreća u kojima je potencijalna okolnost infrastruktura iznosi oko jedan posto. Pretpostavlja se da infrastruktura u kombinaciji s čovjekom sudjeluje u čak 35 % teških prometnih nesreća, dok u kombinaciji s čovjekom i vozilom sudjeluje u nešto manje od jedan posto teških prometnih nesreća.
Za potrebe smanjenja broja osoba poginulih u prometnim nesrećama kao i posljedica teških prometnih nesreća kojima je potencijalna okolnost infrastruktura definirane su 33 aktivnosti podijeljene u 15 mjera:
• Provođenje preventivno-edukativnih i promidžbenih aktivnosti
• Osposobljavanje osoba koje rade u području cestovnog prometa
• Sanacija opasnih mjesta
• Provjera sigurnosti na cestama (RSI), analiza sigurnosti novih i postojećih cesta
• Analiza sigurnosti novih i postojećih cesta(RSIA, RSA)
• Projektiranje sigurnog prometnog sustava
• Održavanje cestovne infrastrukture
• Tehnička rješenja za vožnju suprotnim smjerom
• Istraživanja
• Istraga prometnih nesreća
• Implementacija sustava opraštajućih cesta
• Uvođenje i unapređenje ITS-a
• Rješavanje željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge
• Revizija cestovne sigurnosti
• Izmjena i dopuna zakonske regulative.
Provođenjem definiranih mjera predviđa se da sve nove ceste zadovoljavaju predviđene sigurnosne standarde za sve sudionike u prometu ili imaju tri i više „zvjezdica“, dok postojeće ceste na kojima se odvija 75 % prometa trebaju biti ocijenjene s minimalno tri „zvjezdice“ za sve skupine korisnika ceste, ovisno o kategoriji ceste i planiranom prometnom opterećenju po skupinama korisnika.