Savjeti za vozače motocikala i mopeda, osobito „vikendaše”!

U protekla dva tjedna, vikendom, poginulo je 8 motociklista, ovo je „brojka“ koja izaziva od nelagode do straha od nadolazećeg vikenda!

Ispred Akademije sigurne vožnje motocikla, osim što konstantno nudimo pomoć našim ali i stranim institucijama, organiziramo poligone sigurne vožnje motocikla tijekom cijele godine (individualno i grupno do 5 polaznika) također pomažemo i savjetima vozačima motocikla u smislu izdavanja brošura - priručnika koji su temeljeni na teoretskom i praktičnom iskustvu.

Vikend koji je pred nama, svakako „plijeni pažnju“ jer nakon dužeg perioda kiše, prognoza je sunčano i toplo što zasigurno znači izlazak na prometnice diljem Lijepe naše - motociklima.

Važna napomena svim onima na dva kotača, nakon duljeg kišnog razdoblja, lokalno izraženih pljuskova i urbanih poplava na velikoj većini prometnica ,naročito se to odnosi na Liku i Gorski kotar, još uvijek se nalaze nanosi pijeska, blata, zemlje i fragmenata sipine koje su zaista „smrtonosna klopka“ za one manje iskusne vozače motocikla.

Navedeni pješčani nanosi, gotovo uvijek nalaze se u krivinama, prijevojima i mjestima koje su manje vidljiva iz većih udaljenosti kako bi na vrijeme usporili i izbjegli navedenu opasnost.

Također, zbog oborina, vegetacija buja, trava uz same prometnice nije (još) uređena niti pokošena, naročito se to odnosi na jedinice lokalne samouprave koje još nisu stigle urediti pojas uz prometnice. Automatizmom ovo nam znači manju preglednost u krivini, povećanu opasnost od nailaska na iznenadnu prepreku (ranije spomenuti pijesak, blatni nanosi i drugo.) ali i naročito opasnu - divljač koja ne može uočiti vas niti vi nju, zbog ranije navedenog razloga – smanjene preglednosti.

Primjera radi, temperatura u 6 ujutro Gorski kotar, za ovo doba godine bila je izrazito niska (pojedina mjesta samo 5C) dok je tijekom dana oko 20 C što stvara tzv. „toplinske mostove“ i razlike u vlazi asfalta, čini ga skliskim i izuzetno opasnim za ozbiljnije naginjanje u krivinama.

Molimo sve sudionike u prometu da posebnu pažnju posvete motociklistima a motociklistima savjetujemo:

prilagodite brzinu kretanja motocikla prema prethodno navedenim opasnostima

  • pokušajte izbjeći zakonsku regulativu na način da Vam koncentracija alkohola u krvi bude 0,0 promila a ne 0,5 dozvoljenih(vrijeme Vaše reakcije na prepreku ili iznenadni događaj,sa 0,5 promila,povećava se za 1 sekundu),u 1 sekundi „više“ pri brzini od 50 km/h prolazite „nepotrebnih“ 13,8 metara-NEKONTROLIRANO!
  • budite vidljivi drugim sudionicima u prometu (nosite barem jedan dio odjeće sa reflektirajućim svojstvima)
  • koristite zaštitnu opremu i tehnički ispravan motocikl

Posebno ističemo; ne koristite (iako nije zabranjeno) komunikacijske uređaje u vožnji, kamere za snimanje vožnje. 

Zašto? Kod komunikacije vam pažnju „odvlači razgovor“ a kod vožnje motocikla,sva osjetila bez obzira koliko ih imali su prijeko potrebna.

Kamera? Sasvim ok ako se koristi za izradu videa o krajoliku, izletu i ljepotama prirode. Iskustveno, snimaju se prolasci kroz krivine,da bi to „izgledalo bolje javnosti“ tj.portalima, forumima i društvenim mrežama…vozi se zbog snimke (ne svi, čast izuzecima) i broja „like-ova“-iznad granica vlastitih mogućnosti što rezultira, vrlo često – izlijetanjem!

Puno smo pisali u posljednje vrijeme o pravilima, savjetima i opasnostima. Sve što Vam iz Akademije sigurne vožnje motocikla želimo je da se sretno, sigurno i spretno vratite živi i neozlijeđeni vlastitom domu, Vašoj obitelji i svima onima koji Vas vole i željno iščekuju jer znaju da je vožnja na 2 kotača vaš način života i ima „umirujuća svojstva“ po za vas same.

......

Autor članka: Mladen Stjepan Vitković, Akademije sigurne vožnje motocikla

Fotografija: Pixabay.com