Kako učiniti pješačke prijelaze sigurnim za pješake i vozače?

Sigurni i Pametni pješački prijelazi su inovativno i autentično rješenje razvijeno u tvornici u Pakracu prema hrvatskim i europskim normama

 

 

Velike brojke nesreća na pješačkim prijelazima te kampanja "Vision Zero" potaknuli su tvrtku Detas da što prije reagira za dobrobit društva i počne podizati svijest o potrebi za pametnim i kvalitetnim rješenjima te pravilnom svjetlosnom signalizacijom za prepoznavanje pješaka iz sigurne udaljenosti. 

 

Kako bio siguran, pješački prijelaz mora biti pravilno signaliziran i osvjetljen te time upozoriti vozača da  nailazi na pješački prijelaz iz sigurne udaljenosti. Osvjetljenje pješačkih prijelaza su detaljno opisani u prihvaćenoj normi HRN EN 1201. 

 

Vision Zero

 

Strategija koju je usvojio švedski parlament 1997. godine čiji je dugoročni cilj do 2050. godine svesti smrtnost na cestama gotovo na nulu. Krajnja odgovornost za sigurnost na cestama se prebacuje s pojedinačnog sudionika u prometu na one koji dizajniraju prometni sustav (tijela za upravljanje cestama, proizvođači vozila, zakonodavci itd.). 

 

Republika Hrvatska se obvezala smanjiti brojke stradalih u prometu. (MMPI) .

 

U Hrvatskoj se 2019. godine dogodilo 1397 nesreća na pješačkim prijelazima.Od toga je 915 lakše ozlijeđeno, 421 teže ozlijeđeno, a čak 61 smrtno su stradali. U razdoblju od 2010. do 2019. godine pješaci čine 20% udjela poginulih sudionika u prometnim nesrećama. Također, u navedenom razdoblju prema broju prometnih nesreća s poginulim i teže ozlijeđenim osobama s obzirom na vrstu nesreće, naleti na pješaka su na visokom drugom mjestu.  (Izvor: MUP)

 

 

Izvor: Bilten o sigurnosti cestovnog prometa za 2019., MUP 2020.