Jan 22, 2019 Last Updated 1:35 PM, Jan 21, 2019

PROGRAMI: Najnovije

Bez sigurnosnog pojasa - svaka…

Sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i zračni jastuci su osnovni faktori zaštit...

Pod utjecajem alkohola rizik od nastanka nesreće raste progresivno

Kako alkohol djeluje na percep…

Pod utjecajem alkohola, vozač vrlo brzo prestaje biti svjestan svojih sposobnost...

UDRUGA RODA Zagreb - besplatan…

U nedjelju, 13. siječnja 2019. od 10 do 12 sati u Zagrebu, na parkiralištu MUP-a...

Tutor će 2019. ukrotiti hrvatske divlje vozače

Uvodi se automatski nadzor brzine na autocestama. IMPLEMENTACIJA SUSTAVA NADZORA BRZINE VOZILA PLANIRA SE TIJEKOM 2019. I 2020.GODINE

piše: Sandra Mikulčić

Uvodi se automatski nadzor brzine na autocestama Vjerojatno nema vozača koji od nekoga nije čuo hvalisanje kako je autocestom od Zagreba do Splita stigao za manje od tri sata. Ta se priča od ponavljanja već izlizala, u njoj se mijenjaju tek akteri. Jasno je da većina vozača zapravo priča ‘lovačke priče’ no, nažalost, ima i onih koji dionicu od Zagreba do Splita zaista jesu “preletjeli” za manje od tri sata. Većina ih se pritom stranom putovnicom služi kao štitom, pa plaćaju za takav prekršaj mizerne kazne, što je pokretač sličnih akcija i kod domaćih divljaka, kojih ne manjka. Provedu li se najave u djelo, iduće će godine i divljanju na autocestama doći kraj. U Hrvatskoj bi se, naime, trebao uvesti sustav najsličniji Tutoru (lat. staratelj, skrbnik), koji je čak i nekad raspojasane talijanske vozače doveo u red.

- Nadzor brzine je projekt u razvoju, s ciljem povećanja sigurnosti prometa na autocesti i sprečavanja prometnih nesreća sa najtežim posljedicama, a sve u skladu sa Nacionalnim programom sigurnosti prometa 2011.-2020. Hrvatske autoceste podržavaju aktivnosti i mjere

Ministarstva unutarnjih poslova vezane za povećanje sigurnosti prometa. Nadzor brzine vršit će se mjerenjem prosječne brzine vozila na određenim dionicama auto ceste i radarskim kontrolama na to no određenim lokacijama kao što je zona izvođenja gdje je upravo neprilagođena brzina najčešći uzrok prometnih nesreća – pojašnjavaju iz Hrvatskih autocesta. Napominju da će lokacije koje budu pod nadzorom brzine - u skladu s europskom praksom - biti obilježene prometnim znakovima koji će upozoravati na kontrolu brzine, jer namjera nije kažnjavati već upozoriti. Dakle nadzor brzine bit će najavljen, tko ignorira upozorenje platit će kaznu. Nadamo se, primjerenu . Trenutačno se u Hrvatskoj, brzine na autocestama kontroliraju samo policijskim presretačima. Za pekoračenje dopuštene brzine za više od 50 km/h propisana je novčana kazna od 3000 do 7000 kuna, zabrana upravljanja motornim vozilom do 4 mjeseca i tri negativna prekršajna boda.

Kad je riječ o vozačima sa stranom putovnicom, bodova nema zabrana upravljanja odnosi se samo na Hrvatsku, a za primanja vozača najčešće luksuznih automobila kazna od 3000 kuna - odnosno 15OO jer kaznu većinnom plate odmah, uz „popust" - ne znače ništa.

- Novim zakonom - osim vozačima koji automobillma postavljaju vlastite rekorde te se time hvale na društvenlm mrežama i u kafićima - stat ćemo na kraj i turistima koji se u Hrvatsku dolaze iživljavati na našim autocestama gdje se dosada svako prekoračenje brzine moglo platit novcem. Kad se uvede kažnjavanje putem video nadzora te za najteže prekršitelje bude propisana zatvorska kazna, naše auto ceste više neće služiti divljacima za iživljavanje, nego će biti sigurne i moderne autoceste gdje će se domaći i strani vozači moći sigurno kretati ti dozvoljenim brzinama bez straha od potencijalno teških nezgoda izazvanih bahatom i bezobzirnom vožnjom – otkrio nam je je Goran Husnec, sudski vještak za cestovni promet i vozila.

Sama implementacija sustava nadzora brzine vozila na auto cestama planira se tijekom 2019 . i 2020. godine. Slične sustave nadzora brzine na autocestama su već uvele, primjerice, Norveška, Nizozemska, Austrija, Italija. Kako bi se izbjegle manipulacije – poput stanke za kavu koja bi ublažila prosjek brzine dobiven mjerenjem vremena ulaska i izlaska s autoceste - brzina će se mjeriti na više mjesta, na različitim dionicama, većinom na dionicama koju se već prepoznate kao poligon za iživljavanje bahatih vozača. Na svakoj od više odabranih dionica sustav kontrole bit će postavljen na dvije lokacije. Kamere će snimati vozila i mjeriti njihovu brzinu. Temeljem tako dobivene prosječne brzine (ali i zabilježene trenutačne) brzine vozaču će na kućnu adresu stići kazna ili će ga na kraju autoceste dočekati policajac.

U prijedlogu zakona ražmišljali smo i povećanju duzvoljene brzine na nekim ravnim dionicama autoceste, ali stanje društva i prometna kultura još uvijek nešto tako ne dozvoljavaju jer bi se našlo onih koji bi precijenili svoje vozačke sposobnosti i sposobnosti svojeg vozila, a to bi pri takvim brzinama bilo kobno za njih i za druge sudionike u prometu – otkriva Husnec.

......

izvor: Večernji list


0
0
0
s2sdefault