TLAK U GUMAMA: Kontrola - minimalno jednom mjesečno

Od ispravnog tlaka u gumama zavisi i sigurnost i ekonomičnost vašeg vozila

 

 

Tlak u gumama i njegovo redovno provjeravanje važnije je nego što mislite. To utječe na više stvari koje su povezane s efikasnošću i sigurnošću vašeg automobila, ali i s očuvanjem okoliša. Pročitajte zašto su gume tako važne i kako tlak zraka u njima utječe na vašu vožnju.

 

Zašto je tlak u gumama tako važan?

 

Tlak zraka u gumama utječe na održavanje guma i sigurnost, ali i na potrošnju goriva i okoliš.

 

Ukoliko tlak u gumama nije ispravan, gume se neravnomjerno habaju.

 

Ukoliko gume nisu dovoljno napunjene, jače se troše vanjski rubovi. Gazna površina može se odvojiti od podloge i s vremenom popucati.

 

Čak ni previsok tlak nije u redu pošto se jače haba prije svega srednji dio gazne površine. Guma je zbog previsokog tlaka osjetljivija na prepreke na putu i brže se može probušiti ili puknuti.

 

Habanje guma je u svakom slučaju povećano, što vodi ka preranoj kupovini novih i dodatnih troškova, a kod visokog tlaka i djelovi šasije opterećeniji su više nego što treba.

 

 

PROFILI I OTISAK GUME: Na slici A je prikazana optimalno naljeganje gume na podlogu, Slika B prikazuje premapumpanu gumu, čiji je kontakt s podlogom manji. Na slici C se vidi učinak premalo napuhane auto gume. Ispuhana guma se više troši, povećava potrošnju goriva te je zbog oslabljenih bočnih stijenki automobil manje stabilan

 

Pažnja pri većim brzinama

 

Posljedice nepravilnog tlaka u gumama još su drastičnije pri većim brzinama. Pri brzinama od 120 km/h gume se inače habaju dva puta brže nego pri brzinama između 70 i 80 km/h.

 

Ukoliko je tlak u gumama pri većim brzinama za 20 % niži, habanje guma može se povećati čak za 30 %.

 

Prenizak tlak zraka u gumama utječe na čvrstoću bočnih površina koje u krajnjem slučaju mogu popucati, a najizloženije su oštećenjima prilikom vožnje po makadamu ili penjanju na rinzole. Veća je i mogućnost za oštećenje felgi.

 

Nedovoljno napunjene gume imaju i veći otpor kotrljanja, što znači da se za njihovo okretanje koristi više energije. Potrošnja goriva je posljedično veća, a veće su i emisije štetnih plinova u okoliš.

Koliko često treba provjeravati tlak u gumama?

 

 

NALJEPNICA S IFORMACIJAMA O OPTIMALNOM TLAKU U GUMAMA najčešće je postavljena kod vozačeva sjedala na unutarnjem okviru vrata automobila

 

EU je već u studenom 2012. izdala naredbu da svi novi automobili moraju biti opremljeni sistemom za kontrolu tlaka zraka u gumama, označenim skraćenicom TPMS. Ovaj sistem je 2014. zaista i postao obavezan.

 

Ukoliko u svom autu imate ugrađen ovaj sistem, auto će vas sam upozoriti na nepravilan tlak u gumama. Mada, većina starijih automobila nema ovaj sistem. U tom slučaju morate sami provjeravati je li tlak u gumama vašeg automobila ispravan.

 

To radite barem jednom u mjesec dana, a neće škoditi ni ako to budete radili češće – prije svega ako se mnogo vozite ljeti kada se zbog vrućine zrak iz guma gubi više nego tokom zimskih mjeseci.

 

Tlak provjerite i svaki put kada krećete na odmor i na dalji put, kada se u automobilu vozi više ljudi s mnogo prtljaga, pošto su tada prije svega zadnje gume mnogo opterećenije.

 

....

izvor: Triglav osiguranje