PD1
|
Sigurna brzina
|
-
39 % teških prometnih nesreća ima kao jednu od okolnosti i brzinu
-
17 % teških prometnih nesreća ima za okolnost isključivo brzinu
-
gotovo svaku četvrtu tešku prometnu nesreću koja ima okolnost brzine uzrokuju mladi vozači
|
PD2
|
Vožnja bez utjecaja alkohola, droga i lijekova
|
-
u 22 % teških prometnih nesreća bio je prisutan alkohol i/ili psihoaktivne tvari
-
u 4 % teških prometnih nesreća osoba koja je uzrokovala nesreću bila je pod utjecajem alkohola i/ili psihoaktivnih tvari
-
četvrtina osoba koje su uzrokovale tešku prometnu nesreću pod utjecajem alkohola i/ili psihoaktivnih tvari imaju 25 godina ili manje, dok je polovica mlađa od 35 godina
|
PD3
|
Sigurna vožnja
|
|
PD4
|
Sigurnosna kaciga
|
-
oko 83 % biciklista koji su uzrokovali tešku prometnu nesreću nije koristilo sigurnosnu kacigu
-
četvrtina vozača bicikla koji nisu koristili sigurnosnu kacigu ima 25 godina ili manje
-
oko 15 % vozača motocikla/mopeda koji su uzrokovali tešku prometnu nesreću nije koristilo sigurnosnu kacigu
-
11 % vozača motocikla nije koristilo sigurnosnu kacigu
-
24 % vozača mopeda nije koristilo sigurnosnu kacigu
|
PD5
|
Zaštita u vozilu
|
-
7 % vozača osobnih vozila u teškim prometnim nesrećama nije koristilo sigurnosni pojas
-
za 23 % vozača nije dostupan podatak o korištenju sigurnosnog pojasa
-
9 % putnika osobnih vozila u teškim prometnim nesrećama nije koristilo sigurnosni pojas
-
28 % vozača koji ne koriste sigurnosni pojas su mladi vozači
|
PD6
|
Prevencija distrakcije vozača
|
|
PD7
|
Aktivni oblici prometovanja
Pješaci
|
-
sudjeluju u 19 % teških prometnih nesreća
-
u 18 % teških prometnih nesreća s pješacima, pješaci su uzrok (4 % od svih teških prometnih nesreća)
-
19 % pješaka koji su sudjelovali u teškim prometnim nesrećama je maloljetno
-
35 % pješaka koji su sudjelovali u teškim prometnim nesrećama ima 65 godina i više
|
Biciklisti
|
-
sudjeluju u 13 % teških prometnih nesreća
-
u 62 % teških prometnih nesreća s biciklistima, biciklisti su uzrok (8 % od svih teških prometnih nesreća)
-
16 % biciklista koji su sudjelovali u teškim prometnim nesrećama je maloljetno
-
21 % biciklista koji su sudjelovali u teškim prometnim nesrećama ima 65 godina i više
|
PD8
|
Sigurnost motociklista i mopedista
|
-
vozači motocikla/mopeda sudjeluju u 27 % teških prometnih nesreća
-
u 61 % teških prometnih nesreća s motociklima/mopedima vozači motocikla/mopeda su uzrok (17 % od svih teških prometnih nesreća)
-
svaki peti vozač motocikla i mopeda koji je uzrokovao tešku prometnu nesreću (21 %) ujedno je i mladi vozač
-
50 % vozača motocikla/mopeda koji su sudjelovali u teškim prometnim nesrećama ima 37 godina i manje
|
PD9
|
Sigurnost profesionalnih vozača
|
-
teretna vozila sudjeluju u 14 % teških prometnih nesreća
-
laka teretna vozila sudjeluju u 42 % teških prometnih nesreća s teretnim vozilima, a teška i autobusi u 58%
-
profesionalni vozači uzrok su 3 % teških prometnih nesreća
-
definirati status taksi vozača u statističkom smislu
|
PD10
|
Sigurna infrastruktura
|
-
infrastruktura u kombinaciji s čovjekom sudjeluje u 35 % teških prometnih nesreća
-
u 7 % teških prometnih nesreća nije bilo vertikalne i horizontalne signalizacije
-
oko četvrtina mreže autocesta ocijenjena je s manje od tri zvjezdice, trećina mreže državnih cesta te više od polovice mreže županijskih cesta
|
PD11
|
Sigurna vozila
|
|
PD12
|
Brze i učinkovite hitne službe
|
|
PD13
|
Jačanje kapaciteta prometne policije i inspekcijskih službi
|
-
danas je u operativnoj upotrebi oko 1200 uređaja za nadzor prometa i
-
oko 2100 osposobljenih službenika
-
u 2019. evidentirano je više od 285.000 prekršaja prekoračenja dopuštenih ili propisanih brzina
|