Jan 22, 2019 Last Updated 1:35 PM, Jan 21, 2019

PROGRAMI: Najnovije

Bez sigurnosnog pojasa - svaka…

Sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i zračni jastuci su osnovni faktori zaštit...

Pod utjecajem alkohola rizik od nastanka nesreće raste progresivno

Kako alkohol djeluje na percep…

Pod utjecajem alkohola, vozač vrlo brzo prestaje biti svjestan svojih sposobnost...

UDRUGA RODA Zagreb - besplatan…

U nedjelju, 13. siječnja 2019. od 10 do 12 sati u Zagrebu, na parkiralištu MUP-a...

VREMEPLOV Prvi Ford T - masovna proizvodnja automobila

Kategorija: Vremeplov

Serijska proizvodnja čuvenog Forda T započela je 1. listopada 1908. godine, kad je prvi automobil  napustio montažnu traku pogona 'Ford Piquette Avenue Plant' u Detroitu. Ostalo je povijest...

Ford T ili Ford Model T ime je za model automobila kojeg je proizvodila tvrtka Ford između 8. listopada 1908. godine i 26. svibnja 1922. godine i bio je prema mnogima prvi automobil kojeg su mogli kupiti po pristupačnoj cijeni, i koje je omogućilo srednjom ekonomskom staležu u SAD-u putovanje automobilom. Ford T bio je simbol industrijalizacije i modrenizacija SAD-a, koji su uspjeli savladati problem industrijske proizvodnje jednog složenog proizvoda na masovnoj razni. Ford T je prema povjesničarima i prema tvrdnjama mnogih stručnjaka jedan od najutjecajnijih automobila 20. stoljeća s 16,5 milijuna prodanih primjeraka nalazi se na vrh ljestvice 10 najprodavanijih automobila svih vremena.

Zanimljivo je da je prvu 'tekuću proizvodnju traku' u povijesti 1903. uveo je Oldsmobile - šasija automobila na kotačima gurala se i vukla među radnim mjestima skupina radnika, no Fordova inovacija sastojala se  to da se automobil se pomicao po traci od radnika do radnika.

Ford T je bio je robustan, izdržljiv i svestran, s 4-cilindičnim motorom zapremine 2900 cm i 20,3  konjskih snaga. Imao jhe  dva stupnja prijenosa, koja su omogućavama postizanje maksimalne brzine deo  72 km/h, uz potrošnju od dvadesetak litara na 100 kilometara.  Kočnice su bile smještene za stražnjim kotačima. Motor se palio na kurblu, a električni starter ugrađivan, uz nadoplatu, od 1919. godine.

Masovnost proizvodnje je dovela do masovnosti prodaje. Naime, s cijenom od 1.000 dolara za osnovni model, bio je dostupan i Fordovim radnicima, dostupan i srednjoj klasi.

Model sa slike uz ovaj članak trenutačno se prodaje u Rijeci za 25.000 EUR-a. (link). On je zelene boje, dok su prvi bili isključivo crni.

'Svaki kupac može dobiti automobil u bilo kojoj boji dokle god je crna!', govorio je tada Henry Ford. Naime, crna boja je bila najjeftinija (kao pigment i punilo koristila se čađa) i najbrže se sušila.
 


0
0
0
s2sdefault