Kako se vozač mora ponašati tijekom vožnje u koloni?

Važno je održavati razmak između vozila i voziti s predviđanjem

 

Kolona je niz od najmanje tri vozila, osim bicikla, traktora, radnog stroja i zaprežnog vozila, koja su zaustavljena na cesti ili se kreću istom prometnom trakom u istom smjeru, pri čemu su brzina kretanja vozila i postupci vozača međusobno uvjetovani i između kojih ne može bez ometanja ući drugo vozilo. Vožnja u koloni od vozača zahtjeva: maksimalnu koncentraciju, pripravnost na reagiranje (kočenje), potreban razmak. brzina je uvjetovana i u pravilu je jednaka kod svih sudionika u koloni. Mora se voziti sa predviđanjem.

 

Razmak između vozila u prometu je potreban razmak u kojem je vozač u stanju po potrebi zaustaviti vozilo. Što ga određuje i na koji način se može prepoznati ? Ta pitanja nisu enigma samo za vozače početnike, nego i za one koji to odavno nisu, na što upućuje statistika o broju i vrsti prometnih nesreća , gdje je nalet na vozilo ispred pri samom vrhu ljestvice, pogotovo u većim gradovima.

 

Vozač je dužan vozilo u prometu držati na potrebnom razmaku kako bi mogao zaustaviti svoje vozilo u svakom trenutku. Kada bi sva vozila u nizu bila iste vrste, tehničkog stanja i brzine razmak među njima odgovarao bi dužini puta reagiranja vozača. Kako je u prometu vrlo česta raznovrsnost, ove razlike se moraju uvažavati kod određenja potrebnog razmaka. Razmak zaustavljenih vozila iznosi 1-2 m. Za razmak vozila u pokretu, jako je bitna brzina kretanja kao i razlika brzina i način usporenja. Ako se prednje vozilo kretalo manjom brzinom pa ste ga sustizali a dođe li do naglog usporenja uz dužinu puta reakcije treba dodati i put kočenja, da bi se zaustavili bez naleta na to vozilo. Kako se u nepovoljnim uvjetima teže uočavaju okolnosti, a vozač često reagira sa zakašnjenjem i koči intenzivnije, iz sigurnosni razloga razmak treba povećati za gradske uvjete na 2 sec. A izvan grada na 3 sec.