Jan 22, 2019 Last Updated 1:35 PM, Jan 21, 2019

PROGRAMI: Najnovije

Bez sigurnosnog pojasa - svaka…

Sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i zračni jastuci su osnovni faktori zaštit...

Pod utjecajem alkohola rizik od nastanka nesreće raste progresivno

Kako alkohol djeluje na percep…

Pod utjecajem alkohola, vozač vrlo brzo prestaje biti svjestan svojih sposobnost...

UDRUGA RODA Zagreb - besplatan…

U nedjelju, 13. siječnja 2019. od 10 do 12 sati u Zagrebu, na parkiralištu MUP-a...

KOMENTAR: Jesen stiže... s kišama. Motociklisti, oprez!

Kategorija: Komentari

Sa prvim danima jeseni dolaze trenuci kada netko pomišlja na pospremanje svog dvokotačnog ljubimca na zimski počinak, netko hvata zadnje zrake sunca, a netko o tome uopće ne razmišlja... Upravo njima, nekoliko savjeta...

piše: Mladen Stjepan Vitković

- Dolaskom jeseni, dolaze i kiše koje u kombinaciji sa otpalim liščem,naročito u kontinentalnom dijelu,čine izrazito veliku opasnost od klizanja,proklizavanja,pada...

- Gume,ma kako god one kvalitetne bile,neće izdržati veće nagibe na ovakvoj podlozi već će u potpunosti proklizati. Imajte ovo na umu prilikom vožnje.

- Jutarnja rosa koja je već sada intenzivna čini kolnik izuzetno klizavim u jutarnjim satima,“tvrđe gume“ potrebno je dobro ugrijati odnosno „razvoziti“ prije vožnje ujutro jer na ovakvim podlogama greške se ne opraštaju.

- Kiše još nisu počele u svom punom jesenskom intenzitetu ali nakon njih..lišće,pijesak i rosa su jedan od najvećih uzročnika pada.

- Gume...odvozili ste sezonu,sretni i zadovoljni ali gume ste potrošili...molim Vas da u jesenski period ne ulazite sa mišlju „ma izdržati će one do proljeća“.Ovakav način razmišljanja vodi vas direktno u lakiraonu ako ste imali sreće da ste neozljeđeni.Ako imate loše gume,parkirajte radije motor u garažu i skupljajte za nove.Nećete izgubiti ništa,možete samo dobiti.

-Ako vas ostali sudionici u prometu ne vide( po ljeti) budite uvjereni da će vas sada vidjeti još i manje jer...izlaze sa svojih parkirališta zamagljenih stakala,na posao će još malo pa odlaziti po mraku,manje je motociklista u prometu i „manje vas se nadaju“

Vožnja u skupini ...ako ste do sada imali određeni razmak..sada ga povećajte,hladniji dani rezultiraju sporijim refleksima,diskovi,kočnice,viziri..skloni su vlazi i magljenju što znatno utječe na zaustavni put i preglednost.

Držite uvijek vizire čistima.Samo „čisti“pogled je ispravan pogled.

Brzinu zaista prilagodite maksimalno uvjetima ceste jer sada više nego ikada očekujte na cesti sljedeće;

- kreće doba jesenjeg oranja-blato na cesti od traktora

- odroni kamenja-velike temperaturne izmjene(skokovi) dan-noć

- pijesak na cesti

- nemojte se začuditi ako u Gorskom kotaru za nekih tjedan dana naletite na led na cesti. Goranima je to normalna pojava. Nekima nije.

- lišće na cesti+vlaga= držite motor okomito,ne naginjite se, sve što se naginjali ...odradili ste ljetnih mjeseci,sada uživajte u pejzažima ne brzini.

- Nećete vjerovati ali još malo pa će i orasi..ne jednom sam naletio na njih kao i na kestene uz cestu.Vjerujte na riječ-nimalo ugodno a izuzetno opasno

- temperatura asfalta sada je npr. u Gorskom kotaru cca 5 C ujutro,temperatura gume je (dobro ugrijane) cca 70 C.Izuzetno velika razlika ali gume sa po lijevoj strani hlade ako ulazite u desni zavoj,kad krenete u lijevi,temp.gume je cca 50C upravo zbog ovih temp.razlika.Polagano I oprezno je zaključak

O gumama-osnovno:

-kontrolirajte pritisak u njima barem 1 tjedno,izbjegavajte benzinske pumpe jer cca80% njih nema baždareni uređaj za mjerenje-vulkanizerske radnje vrlo rado će Vam napraviti ovu uslugu

-ne vozite na istrošenim gumama površina prianjanja na podlogu je veličina osobne iskaznice,uzmite osobnu u ruku i pogledajte tu „površinu“-o tome vam ovisi život

-držite se uputa proizvođača motocikla o tlakovima u gumama kao i dimenzijama.

NE IGRAJTE SE SA TLAKOM U GUMAMA

Najveća odstupanja neka Vam budu 0,2 bara(brža vožnja i opterećeniji motor zahtjeva veći pritisak,vožnja u zavojima i prijevojima-manji.Ponovno ne ispumpavati gumu ili prepumpavati više(ili manje) od onoga što je propisao proizvođač(o,2 bara)

Naročiti oprez posvetite kod slijedećeg;

-blizine benzinskih postaja(opasnost od klizanja,vozila,kamioni radni strojevi ispuštaju gorivo po zavojima tzv. iberlauf.Ovdje vam prijeti izuzetna opasnost.Oprez 1km prije i poslije benz.postaje

-Pješačkih prijelaza,isprekidanih ili punih crta na kolniku-nemaju atest na proklizavanje pneumatika,izuzetno klizavo!!!

-Prije semafora,sve što curi iz drugih automobila,kamiona i dr.curi upravo najviše tamo jer kod čekanja da se upali zeleno svjetlo najviše ulja ima baš tamo.Kočite li prije semafora intenzivno imajte uvijek ovo na umu!!!

-Guma se grije vožnjom ne krivudanjem po cesti.Ako Vam je po ljeti dovoljno da se ugrije 2 km,računajte u ovo vrijeme 10km. Onda ste sigurni da ima one karakteristike na koje ste navikli

-Motocikl nemojte grijati „na mjestu“ već u vožnji.Na mjestu se motocikl grije max 10-15 sekundi! Zašto? Jer ulje se „razbaca“ po mjestima gdje treba biti za taj vremenski period a sve ostalo je štetno za motor.Nema kvalitetnijeg podmazivanja od vožnje naročito kad uzmemo u obzir da se voda(antiriz) znatno prije ugrije od ulja.

-Prekontrolirajte rashladnu tekućinu,dolijte ako treba,izmjerite do koliko Vam drži „minusa“ jer antifriz nema samo svojstvo sprječavanja zaleđivanja već i svojstvo zaštite rashladnog sustava od korozije.Ovo svojstvo antifriz „gubi“ (ne svaki) nakon 2 godine.Promjenite ako treba!!!

-KORISTITE REFLEKTIRAJUĆE PRSLUKE

-neka Vas drugi vide na cesti!!!

Ima još puno toga,ovdje bi se htio samo osvrnuti na oprez i da ne mislite da Vam pametujem,znate vi većinu tih stvari ali ponavljanje je majka znanja a njega nikad dosta-učimo dok smo živi.

Sretne Vam ceste svima i siguran povratak kućama.


0
0
0
s2sdefault

Pratite nas; Facebook

Najnovije

Gumu valja mijenjati kad je kada je dubina gazne površine ispod 3 mm
Iako zakon to dopušta u određenim uvjetima, suvozačevo sjedalo nije najsigurniji izbor za prijevoz djeteta

PIO: Smije li dijete tijekom vožnje…

21 Sij 2019 Pitanje i odgovori

Bez sigurnosnog pojasa - svaka brzi…

21 Sij 2019 Sigurnosni pojas

Pod utjecajem alkohola rizik od nastanka nesreće raste progresivno

Kako alkohol djeluje na percepciju …

21 Sij 2019 Vožnja pod utjecajem alkohola