Nov 20, 2018 Last Updated 10:51 AM, Nov 20, 2018

PROGRAMI: Najnovije

Dani tehničke ispravnosti vozi…

Hrvatski autoklub  i Centar za vozila Hrvatske pod pokroviteljstvom Naciona...

Kako će izgledati tehnički pre…

Razvoj tehničkog pregleda prati razvoj automobilske tehnologije ...

Pojačani nadzor vozača u stude…

U razdoblju od 09. do 11. studenog 2018. godine, povodom narodnog običaja kršten...

KOMENTAR: Jesen stiže... s kišama. Motociklisti, oprez!

Kategorija: Komentari

Sa prvim danima jeseni dolaze trenuci kada netko pomišlja na pospremanje svog dvokotačnog ljubimca na zimski počinak, netko hvata zadnje zrake sunca, a netko o tome uopće ne razmišlja... Upravo njima, nekoliko savjeta...

piše: Mladen Stjepan Vitković

- Dolaskom jeseni, dolaze i kiše koje u kombinaciji sa otpalim liščem,naročito u kontinentalnom dijelu,čine izrazito veliku opasnost od klizanja,proklizavanja,pada...

- Gume,ma kako god one kvalitetne bile,neće izdržati veće nagibe na ovakvoj podlozi već će u potpunosti proklizati. Imajte ovo na umu prilikom vožnje.

- Jutarnja rosa koja je već sada intenzivna čini kolnik izuzetno klizavim u jutarnjim satima,“tvrđe gume“ potrebno je dobro ugrijati odnosno „razvoziti“ prije vožnje ujutro jer na ovakvim podlogama greške se ne opraštaju.

- Kiše još nisu počele u svom punom jesenskom intenzitetu ali nakon njih..lišće,pijesak i rosa su jedan od najvećih uzročnika pada.

- Gume...odvozili ste sezonu,sretni i zadovoljni ali gume ste potrošili...molim Vas da u jesenski period ne ulazite sa mišlju „ma izdržati će one do proljeća“.Ovakav način razmišljanja vodi vas direktno u lakiraonu ako ste imali sreće da ste neozljeđeni.Ako imate loše gume,parkirajte radije motor u garažu i skupljajte za nove.Nećete izgubiti ništa,možete samo dobiti.

-Ako vas ostali sudionici u prometu ne vide( po ljeti) budite uvjereni da će vas sada vidjeti još i manje jer...izlaze sa svojih parkirališta zamagljenih stakala,na posao će još malo pa odlaziti po mraku,manje je motociklista u prometu i „manje vas se nadaju“

Vožnja u skupini ...ako ste do sada imali određeni razmak..sada ga povećajte,hladniji dani rezultiraju sporijim refleksima,diskovi,kočnice,viziri..skloni su vlazi i magljenju što znatno utječe na zaustavni put i preglednost.

Držite uvijek vizire čistima.Samo „čisti“pogled je ispravan pogled.

Brzinu zaista prilagodite maksimalno uvjetima ceste jer sada više nego ikada očekujte na cesti sljedeće;

- kreće doba jesenjeg oranja-blato na cesti od traktora

- odroni kamenja-velike temperaturne izmjene(skokovi) dan-noć

- pijesak na cesti

- nemojte se začuditi ako u Gorskom kotaru za nekih tjedan dana naletite na led na cesti. Goranima je to normalna pojava. Nekima nije.

- lišće na cesti+vlaga= držite motor okomito,ne naginjite se, sve što se naginjali ...odradili ste ljetnih mjeseci,sada uživajte u pejzažima ne brzini.

- Nećete vjerovati ali još malo pa će i orasi..ne jednom sam naletio na njih kao i na kestene uz cestu.Vjerujte na riječ-nimalo ugodno a izuzetno opasno

- temperatura asfalta sada je npr. u Gorskom kotaru cca 5 C ujutro,temperatura gume je (dobro ugrijane) cca 70 C.Izuzetno velika razlika ali gume sa po lijevoj strani hlade ako ulazite u desni zavoj,kad krenete u lijevi,temp.gume je cca 50C upravo zbog ovih temp.razlika.Polagano I oprezno je zaključak

O gumama-osnovno:

-kontrolirajte pritisak u njima barem 1 tjedno,izbjegavajte benzinske pumpe jer cca80% njih nema baždareni uređaj za mjerenje-vulkanizerske radnje vrlo rado će Vam napraviti ovu uslugu

-ne vozite na istrošenim gumama površina prianjanja na podlogu je veličina osobne iskaznice,uzmite osobnu u ruku i pogledajte tu „površinu“-o tome vam ovisi život

-držite se uputa proizvođača motocikla o tlakovima u gumama kao i dimenzijama.

NE IGRAJTE SE SA TLAKOM U GUMAMA

Najveća odstupanja neka Vam budu 0,2 bara(brža vožnja i opterećeniji motor zahtjeva veći pritisak,vožnja u zavojima i prijevojima-manji.Ponovno ne ispumpavati gumu ili prepumpavati više(ili manje) od onoga što je propisao proizvođač(o,2 bara)

Naročiti oprez posvetite kod slijedećeg;

-blizine benzinskih postaja(opasnost od klizanja,vozila,kamioni radni strojevi ispuštaju gorivo po zavojima tzv. iberlauf.Ovdje vam prijeti izuzetna opasnost.Oprez 1km prije i poslije benz.postaje

-Pješačkih prijelaza,isprekidanih ili punih crta na kolniku-nemaju atest na proklizavanje pneumatika,izuzetno klizavo!!!

-Prije semafora,sve što curi iz drugih automobila,kamiona i dr.curi upravo najviše tamo jer kod čekanja da se upali zeleno svjetlo najviše ulja ima baš tamo.Kočite li prije semafora intenzivno imajte uvijek ovo na umu!!!

-Guma se grije vožnjom ne krivudanjem po cesti.Ako Vam je po ljeti dovoljno da se ugrije 2 km,računajte u ovo vrijeme 10km. Onda ste sigurni da ima one karakteristike na koje ste navikli

-Motocikl nemojte grijati „na mjestu“ već u vožnji.Na mjestu se motocikl grije max 10-15 sekundi! Zašto? Jer ulje se „razbaca“ po mjestima gdje treba biti za taj vremenski period a sve ostalo je štetno za motor.Nema kvalitetnijeg podmazivanja od vožnje naročito kad uzmemo u obzir da se voda(antiriz) znatno prije ugrije od ulja.

-Prekontrolirajte rashladnu tekućinu,dolijte ako treba,izmjerite do koliko Vam drži „minusa“ jer antifriz nema samo svojstvo sprječavanja zaleđivanja već i svojstvo zaštite rashladnog sustava od korozije.Ovo svojstvo antifriz „gubi“ (ne svaki) nakon 2 godine.Promjenite ako treba!!!

-KORISTITE REFLEKTIRAJUĆE PRSLUKE

-neka Vas drugi vide na cesti!!!

Ima još puno toga,ovdje bi se htio samo osvrnuti na oprez i da ne mislite da Vam pametujem,znate vi većinu tih stvari ali ponavljanje je majka znanja a njega nikad dosta-učimo dok smo živi.

Sretne Vam ceste svima i siguran povratak kućama.


0
0
0
s2sdefault

Pratite nas; Facebook