Jan 22, 2019 Last Updated 1:35 PM, Jan 21, 2019

PROGRAMI: Najnovije

Bez sigurnosnog pojasa - svaka…

Sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i zračni jastuci su osnovni faktori zaštit...

Pod utjecajem alkohola rizik od nastanka nesreće raste progresivno

Kako alkohol djeluje na percep…

Pod utjecajem alkohola, vozač vrlo brzo prestaje biti svjestan svojih sposobnost...

UDRUGA RODA Zagreb - besplatan…

U nedjelju, 13. siječnja 2019. od 10 do 12 sati u Zagrebu, na parkiralištu MUP-a...

Kako stati na kraj obijesnoj vožnji?

U četvrtak navečer 20-godišnji Marin Kamenički je Mercedesom C63 S AMG od 510 konjskih snaga u zagrebačkoj Ilici skrivio je prometnu nesreću u kojoj su smrtno stradale dvije osobe dok su tri ozlijeđene.

Ovo nije prvi, a nažalost sigurno ni posljednji slučaj neprimjerene i obijesne vožnje mladih vozača koje završe prometnim nesrećama sa smrtnim posljedicama.

Koliko ih je, koji su najčešći uzroci i kako smanjiti broj prometnih nesreća koje uzrokuju mladi vozači, kakve akcije poduzima policija i treba li se te vozače strože sankcionirati, neka su od pitanja na koja je u HRT-ovoj Temi dana odgovarao Robert Čop iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.

Nije se htio referirati na tu prometnu nesreću, rekavši da je riječ o predmetu koje vodi Državno odvjetništvo. No, načelno, rekao je, mladi vozači predstavljaju nešto veći rizik u prometu. Prema Zakonu o sigurnosti na cestama oni imaju nešto stroži pravni režim - ne smiju imati alkohola u krvi, a i pravni režim negativnih prekršajnih bodova je nešto stroži, naglasio je. No za konkretne rezultate izmjena tog zakona je prošlo premalo vremena, pa tako još nije poznato niti je li bilo i koliko trajnih oduzimanja vozačke dozvole.

Obrazložio je i da obijesna vožnja podrazumijeva sudionika u prometu koji teško krši prometne propise, vozeći u stanju nesposobnosti za vožnju, bilo zbog droga, alkohola, ili vozeći brzinom 50 km/h većom od dopuštene.

Kao najčešće uzroke najtežih prometnih nesreća Čop je naveo nepropisnu brzinu, nepoštivanje prednosti prolaska, vožnju pod utjecajem alkohola, oduzimanje prednosti.

"Ove godine je broj poginulih u nesrećama na cestama otprilike jednak kao prošle, a u prvih 7 mjeseci bio je identičan. Statistički podaci su također otprilike jednaki i kod mladih vozača. Trebamo i dalje raditi na povećanju stanja sigurnosti u prometu i razmisliti o korekciji nekih prometnih propisa", rekao je.

Na pitanje je li se pokazalo pogrešnim u zakonu mijenjati ograničenje jačine automobila za mlade vozače, jer po novom mogu voziti automobil bez obzira na snagu motora, Čop je rekao da je oko toga bilo dosta polemika, ali i da postoje mnogi argumenti za takvu odluku.

Naglasio je da se na edukaciji uvijek može raditi te da policija provodi brojne preventivne i edukativne akcije.

"U okviru kaznenog postupka moguće je izreći kaznenu mjeru oduzimanja vozačke dozvole do 5 godina, a ako ranija ponašanja ukazuju na to, moguće je zabranu izreći i trajno, no to je uvijek pojedinačno pitanje", kazao je.

Cjelokupan snimak pogledajte na linku:

http://vijesti.hrt.hr/458296/tema-dana-kako-stati-na-kraj-obijesnoj-voznji


0
0
0
s2sdefault